نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

 

این رکورد درباره فعالیت کاربران بر روی سایت اکسی است که بیش از یک میلیون کاربر فعال دارد. توکن این پلتفرم یعنی توکن اکسی AXS در نوامبر ۲۰۲۰ معرفی و عرضه شد و جالب است بدانید کل عرضه این توکن 270 میلیون AXS است که برخی از آن ها برای فروش عمومی مورد استفاده قرار گرفته است، برخی دیگر به مشاوران Sky Mavis اختصاص داده شده است و تعدادی از آنها به بخش ویژگیهای دریافتی در ازای بازی کردن، اختصاص یافته است. اگرچه وایت پیپر بیت کوین در سال ۲۰۰۸ منتشر شد اما اولین بلوک اطلاعاتی بلاکچین بیت کوین در سال ۲۰۰۹ استخراج شد.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال

به همین دلیل آن را اولین نسل رمزارزها میدانند و میتوان گفت تولد رمزارز بیت کوین، انقلابی عظیم در حوزه مبادلات مالی و استراتژیهای سرمایه گذاری خرید ارز دیجیتال بود. در مجموع میتوان گفت که بر اساس ماده ۲ قانون مجازات عمومی (هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است، جرم محسوب میشود)، از آنجایی که برای خرید و فروش بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال، مجازاتی تعیین نشده، پس خرید و فروش آنها جرم تلقی نمیشود. بعد از ثبت نام در ایران بایننس و ارسال مدارک مربوطه، در کمتر از 3 روز هویتتان تایید میشود و میتوانید از این صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنید.

بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال

در صورتیکه قصد فروش ارز اکسی اینفینیتی خود را دارید میتوانید به صورت آنلاین و در هر ساعت از شبانه روز به فروش اکسی اینفینیتی خود در صرافی آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال  اقدام کنید. درج قیمت این ارز به طور لحظه ای امکان پذیر نمی باشد، زیرا رمز ارز اکسی دارای نوسان قیمتی است و قیمت ثابت و مشخصی در یک ساعت هم ندارد. در صورتیکه ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی را در کیف پول خود در اکسبیتو دارید نیاز به انتقال آن نیست و میتوانید در لحظه نسبت به تبدیل دارایی دیجیتال خود اقدام نمایید. همچنین بیت کوین وابسته به نقطه جغرافیایی خاصی نیست و از این رو هر شخصی در هر نقطه از جهان در صورت اتصال به اینترنت میتواند به خرید بیت کوین یا فروش آن بپردازد یا سایر مبادلات مالی خود را به وسیله این رمزارز انجام دهد.

معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال

 

صرافی ارز دیجیتال

بیت کوین ماهیتی غیرمتمرکز دارد به این معنا که به فرد یا سازمان خاصی وابسته نیست و توسط هیچ ارگان یا گروهی نیز به طور مستقیم پشتیبانی نمیشود. به طور مثال روی مقدار 2.40 ارز آدا برای تریگر شدن پوزیشن و مقدار 2.41 را برای Last price تعیین می کنیم. برای یادآوری دوباره آن را بازگو می کنیم به این دلیل قیمت تتر ثابت و یکنواخت است که هنگامی که هر واحدی از این ارز وارد بازار شود یک دلار برای آن کنار گذاشته می شود. افرادی که تصمیم به استخراج بیت کوین میگیرند، با استفاده از الگوریتمی به نام اثبات کار (PoW)، قدرت پردازشی خود را برای حل مسائل پیچیده ریاضی وارد یک نوع مسابقه میکنند که هدف آن تایید تراکنشها است.

صرافی آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال

از بیت کوین با لقب پادشاه ارزهای دیجیتال نیز یاد میشود. پس از شارژ ریالی کیف پول خرید اکسی اینفینیتی امکان پذیر میشود. به منظور فروش اکسی اینفینیتی و فروش و خرید ارز دیجیتال  میبایست ابتدا ارزدیجیتال اکسی خود را به کیف پول AXS خود در اکسبیتو انتقال دهید و بعد از آن نسبت به تبدیل دارایی دیجیتال اقدام کنید. کاربران اکسبیتو میتوانند از دو جهت نسبت به خرید و فروش AXS اقدام نمایند. شما میتوانید از قسمت بازارهای معاملاتی و همچنین از تبدیل سریع نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنید. در این صورت برای بستن سریع پوزیشن قبلی و ایجا پوزیشن جدید، راهکار خوب آن است که پوزیشنی با مقدار دو برابری نسبت به مقداری که الان پوزیشن باز است ایجاد نمایید.

خرید ارزهای دیجیتال

زمانی که این سیگنال را دریافت میکنید باید سریع دست به کار شوید و معامله خود را آغاز کنید. پس از اینکه معامله انجام شد، ارز دیجیتال جدید خود را دریافت کرده و اتصال خود را قطع میکند. ناشران و توسعه دهندگان بازیهای زنجیره بلوکی از Valve خواستند در موضع خود تجدید نظر کند. صرافی هابی ، صرافی هابی یکی دیگر از بهترین صرافی های ارز دیجیتال است که از حدود 250 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می کند. برخی از تحلیلگران بازار پیشبینی کردهاند که توکن FET میتواند در پنج سال آینده به ۲ دلار یا بیشتر برسد، که نشاندهنده سودی در حدود ۳۲۵ درصد برای هر کسی است که اکنون به دنبال سرمایهگذاری است.

بنابراین سعی کنین از کانال های VIP سیگنال دهی استفاده کنین که هر دو طرف بازار رو هم در نظر می گیرن و برای معاملات اسپات و فیوچرز سیگنال صادر می کنند. بنابراین بلاک فولیو دارای هشدارهای گوناگونی است که شما را از نوسانات لحظهای قیمتها مطلع میکند. پس از شارژ حساب خود، میتوانید یک سفارش خرید را برای بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال ثبت کنید. بسیاری از رمز ارزهای دیگر مانند اتریوم و تتر توانستند با هدف رفع نواقص سیستم بیت کوین و ارائه ایدههای جدید در این زمینه، به تکامل و پیشرفت فناوری بلاکچین و اکوسیستم ارزهای دیجیتال کمک کنند.

این پلتفرم دارای بازی است که کاربران آن میتوانند با رای دهی و بازی کردن در این پلتفرم توکن AXS که از پلتفرم اکسی اینفینیتی به وجود آمده، دریافت کنند. AXS توکن این پلتفرم است که به عنوان پاداش از طریق خزانه داری Axie Infinity تامین میگردد. اما برای کاربرانی که در لحظه نگارش مقاله، آن را مطالعه می کنند قیمت هر واحد توکن اکسی و ارزش بازار آن را درج می نماییم. قیمت لحظه ای اکسی اینفینیتی و دیگر ارزهای دیجیتال را می توانید در قسمت مارکت، در بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران یعنی اکسبیتو مشاهده نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

What should we do to treat hemorrhoids???
بواسیر و یا همان هموروئید (Hemorrhoids) بیماری مقعدی می باشد که در بیشتر افراد بالای 50 سال بهوجود می اید و دلیل اصلی ان هم یبو…July 22, 2020
البته این بیماری علت های دیگری هم مثل چاقی و افزایش وزن، بارداری، بلند کردن وسایل سنگین و ... دارد اما بیشترین دلیل ابتلا افراد به ان یبوست می باشد

بنابراین اگر شما تا به حال بواسیر را تجربه نکرده اید و گرفتار ان نشده اید پس بهتر است که از حالا با رعایت رژیم غذایی پرفیبر و جلوگیری از یبوست، از این بیماری پیشگری نمایید.

اما اگر با این بیماری درگیر هستید و نمیدانید که برای درمان بواسیر چه باید کرد با ما همراه باشید:

اول از همه باید بگویم که بواسیر بیماری ای نیست که خود به خود و یا با روش های خانگی درمان شود اگر هم با این روش ها توانستید این بیماری را درمان کنید باید بدانید که با اولین یبوست شدن دوباره به سراغتان خواهد امد پس برای درمان دائمی بدون بازگشت و همیگشی این بیماری حتما حتما در وهله اول به پزشک متخصص بواسیر یا هموروئید مراجعه نمایید تا ویزیت شوید و پزشک شما را معاینه نماید:


معاینه بواسیر


بعد از معاینه اگر بواسیر شما در مراحل ابتدایی باشد و بیرون زدگی نداشته باشد یعنی زائده ای گوشتی مانند از مقعدتان به بیرون نیامده باشد به این معنی است که بیماری شما هنوز پیشرفت نکرده و می توان با روش هایی مثل روش های درمان خانگی جلوی بدتر شدن و پیشرفت انرا گرفت پس پزشکتان به شما توصیه می کند که فیبر بیشتری مصرف کنید تا دچار یبوست نشوید و شاید پماد و یا کرم هایی مثل پماد انتی هموروئید هم برای شما تجویز نماید که درد داخلی ان را بهبود بخشد. اما اگر شما دیر به پزشک مراجعه نمایید و بواسیرتان پیشرفته شده باشد یعنی بیرون زده باشد و هنگام عمل دفع شاهد خونریزی و یا درد باشید پزشک راهی جز جراحی و یا عمل بواسیر برای شما ندارد اما این عمل می تواند به دو صورت انجام شود:

یا اینکه به صورت سنتی و با تیغ جراحی عمل شوید که مزایای کم و معایب بسیاری مثل بیهوشی، بازگشت دوباره و بیماری، درد بسیار و ... دارد و بیمار پس از بیهوشی باد درد زیادی را تحمل کند و هیچ تضمینی هم نیست که بعد از جراحی با تیغ بواسیر شما دوباره برنگردد این روش تقریبا در بیشتر جاها منسوخ شده و روش لیزر درمانی محبوبیت بیشتر پیدا کرده است.


جراحی سنتی بواسیر


و یا اینکه درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر را انجام دهید که بیشتر پزشکان متخصص همین روش را پیشنهاد می کنند و نسبت به سایر روش ها مزایای بسیاری مثل عدم نیاز به بیهوشی، درد کم و درمان سریع و بدون بازگشت دارد. در لیزر درمانی بواسیر، بیرون زدگی بواسیر ( مشاهده عکس بیرون زدگی بواسیر) توده ای که از مقعد بیرون زده است را با نور اشعه لیزر که به دو نوع کم توان و پرتوان تقسیم می شود و نه با تیغ جراحی برش می دهند و می برند بدون اینکه نیازی به بخیه باشد بعد از مدتی محل لیزر ترمیم می شود. شما خودتان می توانید انتخاب نمایید که با چه روشی درمان شوید و پزشکتان هم موظف است که مزایا و معایب همه روش ها را برای شما بازگو کند.


درمان بواسیر با لیزر

بعد از اینکه یکی از این روش ها را برای درمان خودتان انتخاب کردید باید بعد از درمان هم مراقبت های ویژه ای و رژیم غذایی سرشار از فیبر داشته باشید تا دچار مشکلات بعد از عمل نشوید.

بهتر است هروقت احساس نیاز به دفع پیدا کردید همان موقع عمل دفع را انجام دهید و انرا به تعویق نیندازید چون نگه داشتن و احتباس مدفوع باعث خشک شدن ان می شود و در نتیجه مدفوع به سختی بیرون می اید که مدفوع سفت و سخت هم یکی از علت های بواسیر می باشد.

همچنین سعی کنید هنگام اجابت مزاج زور نزنید و به زور سعی نکنید مدفوع را خارج نمایید.
منبع : https://bit.ly/3hq3PuC



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

بواسیر یا هموروئید بافت های ملتهب و رگ های خونی در کانال مقعد است که حداقل 50 درصد افراد بالای سن پنجاه سال به آن دچار می شوند. عروق بواسیری که در ناحیه مقعد هستند به دلایلی مانند یبوست دچار تورم و برآمدگی می شوند که نتیجه آن مشکلاتی مانند خونریزی ، درد، ایجاد زخم و لخته می باشد.هموروئید می تواند هم در داخل مقعد و هم در خارج مقعد و زیر پوست آن ایجاد شود.

شیوع این بیماری در میان زنان و مردان چندان تفاوتی ندارد ولی برخی آمارها حاکی از آن است که آقایان بیشتر برای درمان آن به پزشک مراجعه می کنند، از آنجایی که بسیاری از بیماران به دلیل مسائلی مانند خجالت و شرم و حیا، برای بیان مشکل خود به پزشک مراجعه نمی کنند و خودشان دست به خود درمانی می زنند و یا با روش های خانگی سعی می کنند بیماری خود را درمان کنند، پس آمار شیوع این بیماری صد در صد واقعی نیست و نمی توان آمار دقیق و درستی ارائه نمود.

 به طور کلی بواسیر در افرادی که به مدت طولانی یبوست دارند، زنان باردار، افراد ورزشکار، بیشتر شایع است.

علائم

لنگرهموروئید یا بواسیر چیست؟ مقایسه درمان خانگی، سنتی و نوین با لیزر

  • خونریزی و خارش
  • ورم و التهاب اطراف مقعد
  • توده و یا برجستگی اطراف مقعد که با لمس کردن احساس شود
  • خون در مدفوع
  • احساس پری و دفع نشدن کامل مدفوع

بسیاری از افرادی که بواسیر دارند ممکن است علائم حاد و مشخصی نداشته باشند و فقط گاهی اوقات در هنگام اجابت مزاج دچار خونریزی اندک و یا درد خفیفی شوند. اما افرادی که دائماً یبوست دارند بیشتر اذیت خواهند شد و علائم شدیدتری را تجربه می کنند.

منبع:پارس نیوز



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

بواسیر یا هموروئید بافت های ملتهب و رگ های خونی در کانال مقعد است که حداقل 50 درصد افراد بالای سن پنجاه سال به آن دچار می شوند. عروق بواسیری که در ناحیه مقعد هستند به دلایلی مانند یبوست دچار تورم و برآمدگی می شوند که نتیجه آن مشکلاتی مانند خونریزی ، درد، ایجاد زخم و لخته می باشد.هموروئید می تواند هم در داخل مقعد و هم در خارج مقعد و زیر پوست آن ایجاد شود.

شیوع این بیماری در میان زنان و مردان چندان تفاوتی ندارد ولی برخی آمارها حاکی از آن است که آقایان بیشتر برای درمان آن به پزشک مراجعه می کنند، از آنجایی که بسیاری از بیماران به دلیل مسائلی مانند خجالت و شرم و حیا، برای بیان مشکل خود به پزشک مراجعه نمی کنند و خودشان دست به خود درمانی می زنند و یا با روش های خانگی سعی می کنند بیماری خود را درمان کنند، پس آمار شیوع این بیماری صد در صد واقعی نیست و نمی توان آمار دقیق و درستی ارائه نمود.

 به طور کلی بواسیر در افرادی که به مدت طولانی یبوست دارند، زنان باردار، افراد ورزشکار، بیشتر شایع است.

علائم

لنگرهموروئید یا بواسیر چیست؟ مقایسه درمان خانگی، سنتی و نوین با لیزر

  • خونریزی و خارش
  • ورم و التهاب اطراف مقعد
  • توده و یا برجستگی اطراف مقعد که با لمس کردن احساس شود
  • خون در مدفوع
  • احساس پری و دفع نشدن کامل مدفوع

بسیاری از افرادی که بواسیر دارند ممکن است علائم حاد و مشخصی نداشته باشند و فقط گاهی اوقات در هنگام اجابت مزاج دچار خونریزی اندک و یا درد خفیفی شوند. اما افرادی که دائماً یبوست دارند بیشتر اذیت خواهند شد و علائم شدیدتری را تجربه می کنند.

منبع:پارس نیوز



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

بواسیر یا هموروئید بافت های ملتهب و رگ های خونی در کانال مقعد است که حداقل 50 درصد افراد بالای سن پنجاه سال به آن دچار می شوند. عروق بواسیری که در ناحیه مقعد هستند به دلایلی مانند یبوست دچار تورم و برآمدگی می شوند که نتیجه آن مشکلاتی مانند خونریزی ، درد، ایجاد زخم و لخته می باشد.هموروئید می تواند هم در داخل مقعد و هم در خارج مقعد و زیر پوست آن ایجاد شود.

شیوع این بیماری در میان زنان و مردان چندان تفاوتی ندارد ولی برخی آمارها حاکی از آن است که آقایان بیشتر برای درمان آن به پزشک مراجعه می کنند، از آنجایی که بسیاری از بیماران به دلیل مسائلی مانند خجالت و شرم و حیا، برای بیان مشکل خود به پزشک مراجعه نمی کنند و خودشان دست به خود درمانی می زنند و یا با روش های خانگی سعی می کنند بیماری خود را درمان کنند، پس آمار شیوع این بیماری صد در صد واقعی نیست و نمی توان آمار دقیق و درستی ارائه نمود.

 به طور کلی بواسیر در افرادی که به مدت طولانی یبوست دارند، زنان باردار، افراد ورزشکار، بیشتر شایع است.

علائم

لنگرهموروئید یا بواسیر چیست؟ مقایسه درمان خانگی، سنتی و نوین با لیزر

  • خونریزی و خارش
  • ورم و التهاب اطراف مقعد
  • توده و یا برجستگی اطراف مقعد که با لمس کردن احساس شود
  • خون در مدفوع
  • احساس پری و دفع نشدن کامل مدفوع

بسیاری از افرادی که بواسیر دارند ممکن است علائم حاد و مشخصی نداشته باشند و فقط گاهی اوقات در هنگام اجابت مزاج دچار خونریزی اندک و یا درد خفیفی شوند. اما افرادی که دائماً یبوست دارند بیشتر اذیت خواهند شد و علائم شدیدتری را تجربه می کنند.

منبع:پارس نیوز



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

به گزارش افکارنیوز، بسیاری از اطلاعاتی که در مورد ویروس HPV وجود دارد به دلیل ارتباط این ویروس با سرطان دهانه رحم، بیشتر بر روی خطر آن برای زنان تمرکز دارد در صورتی که مبتلا شدن مردان هم به این ویروس به شدت خطرناک و نگران کننده می باشد.

به همین خاطر ما در این مقاله به بررسی وجود این ویروس در مردان و راه های انتقال و روش های پیشگیری از آن می پردازیم.

زگیل تناسلی مردان در اثر ویروس HPV یا همان پاپیلومای انسانی ایجاد می شود که اصلی ترین راه انتقال آن رابطه جنسی می باشد. ویروس اچ پی وی بیش از 100 نوع و تیپ مختلف دارد که عامل ایجاد زگیل تناسلی مردان  می باشد. بیشتر مردانی که به این ویروس آلوده می شوند در ابتدا از بیماری خود بی خبر هستند. چون علائم و نشانه های خاصی در خود مشاهده نمی کنند. در حالی که ویروس در بدن آنها به صورت نهفته مانده است.

ویروس اچ پی وی (HPV virus) یا پاپیلومای انسانی تناسلی در مردان

خطر زگیل تناسلی مردان

سه دسته از مردان بیشتر در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند:

  • مردان همجنس باز ( مردانی که با همجنسان خود رابطه جنسی دارند.)
  • مردانی که ختنه نشده اند.
  • مردانی که به دلیل بیماری هایی مانند HIV و یا پیوند اعضاء سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

در بیشتر موارد زگیل تناسلی در مردان باعث سرطان نخواهد شد، اما مطالعات نشان داده که در 10 الی 12 درصد موارد، این ویروس باعث سرطان گلو و مقعد در مردان شده است.

در واقع نوع پرخطر این ویروس، نوع 16 و 18 می باشد که می تواند عامل سرطان دهانه رحم در زنان و سرطان مقعد و یا دستگاه تناسلی در مردان شود. نوع 1،2،3 کم خطرترین نوع HPV می باشد که باعث ایجاد زگیل بر روی دست و پا می شود. هم چنین نوع 6 و 11 آن نیز می تواند باعث ایجاد زگیل تناسلی و زگیل مقعدی شود.

همان طور که گفتیم فرد آلوده ممکن است تا مدت ها از وجود این ویروس در بدن خود اطلاعی نداشته باشد و چنانچه با مصرف سیگار و مشروبات الکلی و… سیستم ایمنی او ضعیف شود، زگیل ها نمایان شده و خود را نشان می دهند و بر سطح پوست ظاهر خواهند شد.

ادامه در https://www.afkarnews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-26/945103-%D9%88%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D8%A7%DA%86-%D9%BE%DB%8C-%D9%88%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

ویروس HPV ، از پیشگیری تا درمان

برخی از تیپ های hpv می توانند باعث سرطان هایی مانند سرطان دهانه رحم شوند، به همین دلیل شناخت علائم و روش های تشخیص و پیشگیری از این ویروس بسیار مهم است.

هر فردی که از نظر جنسی فعال باشد در معرض خطر ابتلا به این ویروس است. همچنین افراد سیگاری و آنهایی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و یا نوزادان متولد شده از مادر آلوده به اچ پی وی، بیشتر در خطر هستند.

تیپ های کم خطر این ویروس نیز باعث ایجاد زگیل در واژن، دهانه رحم، مقعد و … می شود.

علت زگیل تناسلی

شایعترین دلیل ایجاد این زگیل ها، رابطه جنسی و تماس پوست با پوست شخص آلوده می باشد. اگر رابطه جنسی از راه دهان باشد امکان ایجاد این زائده ها بر روی لب و دهان هم هست. ممکن است تا مدتها بعد هم علائم خود را نشان ندهد در حالی که فرد بی آنکه خودش باخبر باشد آلوده شده است.

علائم زگیل تناسلی

علائم خطرناکی که به محض مشاهده در خود یا شریک جنسی تان باید به پزشک مراجعه کنید:

  • توده و برجستگی های گوشتی به رنگ پوست که در اطراف مقعد و یا ناحیه تناسلی بدون درد رشد کرده اند.

  • خارش و خونریزی از ناحیه تناسلی ( هنگام رابطه جنسی و یا بعد از آن)

  • هم به شکل تک زگیل ظاهر می شوند و هم خوشه ای شبیه گل کلم

  • ترشحات واژنی

  • ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد و بسیار ریز باشند و تنها با لمس دست احساس شود.

زگیل تناسلی مردان بیشتر در این قسمت ها ظاهر می شود:

داخل یا اطراف مقعد، کشاله ران، آلت تناسلی

زگیل تناسلی زنان نیز در این نواحی بیشتر ظاهر میشود: داخل یا خارج واژن، داخل یا خارج مقعد، بر روی دهانه رحم

و در صورت داشتن رابطه دهانی با فرد آلوده بر روی لب و دهان هم ظاهر می شود.

ادامه مطلب



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

بواسیر یا هموروئید از بیماری های رایج مربوط به مقعد می باشد که تقریبا نیمی از افراد در زندگی خود آن را تجربه کرده اند. این بیماری ممکن است همراه با علائم دردناکی مانند درد، خونریزی، سوزش و یا خارش باشد و برای فرد مبتلا در انجام کارهای روزمره مشکلاتی ایجاد کند.

هموروئید یا بواسیر همان رگ های خونی متورم شده در انتهای روده می باشد که اگر به موقع درمان نشود و به آن توجه نشود، در اثر خونریزی ممکن است باعث کم خونی و یا سایر مشکلات مانند سرطان رکتال و … شود.

در خوش بینانه ترین حالت، این بیماری مانع از دفع کامل مدفوع می شود و فرد را دچار یبوست میکند. پس بواسیر یا هموروئید به جز درد و خونریزی عوارض دیگری هم دارند که همه این موارد باعث میشود فرد بیمار هرچه سریعتر نسبت به درمان بیماری خود اقدام کند.

هر موقع که شاهد این موارد بودید سریعا به دکتر و یا پزشک متخصص مراجعه نمایید و علائم خود را توضیح دهید تا از بروز مشکلات دیگر پیشگیری کرده باشید.

علائم بواسیر یا هموروئید

 

  • خونریزی از مقعد و یا خون در مدفوع
  • درد مقعد
  • خارش و یا سوزش در مقعد
  • ایجاد توده و یا برجستگی هایی در اطراف مقعد (بالشتک های هموروئیدی)
  • تغییر در وضعیت گوارشی و روده ای

 

 اما همان طور که گفتیم بواسیر یکی از بیماری های ناحیه مقعد می باشد که افراد معمولا از صحبت کردن در مورد آن خجالت می کشند و به همین دلیل، دست به خود درمانی می زنند و از روش های خانگی برای درمان استفاده می کنند و یا ناچارا درد بواسیر را تحمل کرده و از رفتن به پزشک متخصص و بازگو کردن مشکل خود سر باز میزنند. نکته دیگر اینکه فرد مبتلا شده به این بیماری بعد از شنیدن تجربیات افرادی که بواسیر خود را با جراحی سنتی درمان کرده اند و سایر عوارض و مشکلات مربوط به بعد از عمل، دچار ترس و نگرانی شده و با فکر اینکه بعد از جراحی بواسیر به روش سنتی باید چند روزی در بیمارستان بستری بمانند و از کار و فعالیت روزمره خود دور می مانند، درمان خود را پشت گوش انداخته و نسبت به درمان بیماری خود مقاومت می کنند، که در این مورد ترس و اضطراب بیمار طبیعی است و او حق دارد که نگران تیغ جراحی با روش قدیمی و سنتی باشد.

ادامه در شمانیوز



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

واکسن گارداسیل یا hpv که با نام واکسن زگیل تناسلی هم شناخته می شود، به عنوان اولین دارو برای پیشگیری از ابتلا به چندین نوع ویروس hpv ساخته شد. ویروس hpv یا پاپیلومای انسانی در واقع نوعی عفونت ویروسی است که از طریق رابطه جنسی و تماس پوست با پوست از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. البته ویروس پاپیلوم انسانی حدوداً 100 نوع مختلف دارد که زگیل تناسلی یکی از انواع کم خطر آن به شمار می رود. نوع پرخطر این ویروس می تواند منجر به بروز بیماری هایی مثل سرطان شود.

واکسن گارداسیل می تواند از ابتلا به برخی از گونه های hpv که با برقراری روابط جنسی ایجاد می شود پیشگیری کند. این دارو بدن را در برابر نوع 6، 11، 16 و 18 ویروس hpv محافظت می کند. همچنین از ابتلا به بیماری های زگیل تناسلی ، زگیل مقعد، سرطان آلت تناسلی یا واژن و انواع سرطان دهانه رحم پیشگیری می کند. گارداسیل توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده یا همان FDA تایید شده و برای دختران و پسران قابل استفاده است.

بنابراین توصیه می شود که دریافت این دارو برای زنان و مردان تا قبل از سنین نوجوانی و شروع فعالیت های جنسی انجام شود. بهترین زمان برای تزریق واکسن گارداسیل سن 9 تا 26 سالگی می باشد اما امکان تزریق آن در سنین بالاتر هم وجود دارد، با این تفاوت که این دارو در سنین بالاتر مصونیت های کمتری ایجاد می کند. واکسن hpv هیچگونه اثر درمانی برای افراد مبتلا به این ویروس نخواهد داشت اما با تزریق آن می توانید از ابتلا به انواع دیگر hpv جلوگیری کنید.

پیشگیری از سرطان رحم و ویروس HPV با واکسن گارداسیل

منبع: https://www.seratnews.com/fa/news/493669/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%AD%D9%85-%D9%88-%D9%88%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B3-hpv-%D8%A8%D8%A7-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%86-%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%84



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

ویروس اچ پی وی و یا پاپیلومای انسانی شایع ترین عفونت مقاربتی می باشد که می تواند باعث ایجاد زگیل های تناسلی و سرطان های دهانه رحم و مقعد شود. هر فردی که فعالیت جنسی منظم دارد، در یکی از مراحل زندگی خود تقریباً به یک نوع ویروس اچ پی وی مبتلا می شود.

علائم زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی در ناحیه مرطوب تناسلی رشد می کنند و ظاهر متفاوتی دارند: برخی به رنگ پوست و یا کمی تیره تر، برخی به شکل خوشه ای که شبیه گل کلم می شوند و بعضی دیگر هم به شکل تک زگیل های ریز و کوچک که ممکن است با چشم دیده نشود.

زگیل تناسلی زنان داخل واژن و یا در دهانه رحم آنها ایجاد می شود و در مردان هم در قسمت نوک آلت تناسلی شان و یا مقعد شان به وجود می آید.

همچنین در صورت داشتن رابطه دهانی با فرد آلوده، زگیل تناسلی می تواند بر روی لب و دهان و یا گلو ایجاد شود.

علائم زگیل تناسلی معمولاً شامل موارد زیر است:

  • برجستگی های گوشتی مانند و کوچک به رنگ صورتی یا قهوه ای در ناحیه تناسلی
  • چند زگیل نزدیک هم که شبیه به گل کلم می باشد.
  • خارش و یا سوزش ناحیه تناسلی
  • خونریزی از واژن هنگام رابطه جنسی و نزدیکی

در صورت مشاهده این علائم در شریک جنسی و یا خودتان، سریعاً به پزشک مراجعه نمایید.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

بواسیر یا هموروئید همان رگهای خونی راست روده می باشد که می تواند باعث خارش و خونریزی شود. هموروئید می تواند هم داخل انتهای روده یا همان رکتوم (نوع داخلی) و هم دیواره بیرونی مقعد (نوع خارجی) ایجاد شود.

خونریزی بدون درد هنگام اجابت مزاج، یکی از علائم شایع بواسیر می باشد. این خون معمولا به رنگ قرمز روشن داخل مدفوع و بر روی کاسه توالت و یا دستمال توالت دیده می شود.

بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری  تا موقعی که عود نکند و خونریزی نداشته باشد اصلا نمی دانند که به این بیماری مبتلا شده اند.

طبق آماری که از انجمن جراحان روده بزرگ آمریکا منتشر شده، حدود ۵ درصد از افرادی که بواسیر دارند، علائمی مانند خونریزی را هم تجربه می کنند.

هموروئید خونی از انواع شایع و خطرناک این بیماری می باشد که به غیر از درد و سایر مشکلات، کم خونی  را هم برای فرد به همراه دارد.

ادامه این مقاله را در سایت روزیاتو بخوانید



:: برچسب‌ها: بواسیر , هموروئید , بواسیر خونی , کلینیک نوین , ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

 

 

هموروئید چیست ؟

هموروئید یا بواسیر از بیماری های شایع مقعدی است که امروزه گسترش زیادی در میان جوامع پیدا کرده است. هموروئید به معنی تورم بالشتک هایی به همین نام در ناحیه مقعد است، در صورتی که این بالشتک های خونی پاره شوند، امکان خونریزی از مقعد نیز وجود دارد. هموروئید در اثر وارد آمدن فشار بیش از اندازه به مقعد ایجاد شده و در موارد شدید می تواند موجب پرولاپس یا بیرون زدگی از مقعد شود. هموروئید علائمی از جمله درد، خونریزی،سوزش، خارش و … را به همراه دارد.

روش های درمان سرپایی هموروئید

مهمترین روش های درمان سرپایی و سریع هموروئید به این شرح است :

  • رابربند : این روش شامل استفاده از کش لاستیکی به دور هموروئید و در واقع قطع جریان خونرسانی به مقعد است. این روش ممکن است همراه با درد شدیدی باشد و میزان تاثیر گذاری آن قطعی نیست.

رابربند

  • درمان با لیزر یا انعقاد مادون قرمز : این روش شامل استفاده از اشعه مادون قرمز برای انعقاد خون درون بافت هموروئیدی و از بین بردن این بافت است. با استفاده از این روش سوختگی جزئی در بافت هموروئید ایجاد می کنند، تا از این طریق جریان خون ورودی به بافت هموروئید قطع شود.درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر  بدون درد و خونریزی بوده و روش قطعی درمان  به شمار می رود.

درمان با لیزر

  • اسکلروتراپی یا تزریق داخل هموروئید :  در این روش مایع درون بافت هموروئید تزریق می کنند تا خونریزی قطع شده و از بیرون زدن بافت نیز جلوگیری می شود.

اسکلروتراپی

  • استاپلر:استاپلر یا هموروئیدوپکسی (PPH) یکی از روش های درمان هموروئید یا همان گشاد شدن عروق در ناحیه مقعد است، برای انجام این روش درمانی نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست بلکه می توان این عمل را در مطب پزشک و تحت بیهوشی نیز انجام داد. هدف از انجام این درمان قطع جریان خونرسانی به بواسیر و در نهایت از بین بردن آن است.

استاپلر

مراقبت های بعد از درمان سرپایی

رعایت برخی از نکات بعد از انجام درمان های سرپایی می تواند به تاثیری گذاری بیشتر این روش ها کمک نماید. برخی از نکات عبارتند از :

  • درمان یبوست : برای درمان یبوست که احتمالاً عامل هموروئید بوده می توانیم مصرف غذاهای فیبردار را در رژیم غذایی خود بگنجانید زیرا این خوراکی ها با افزایش حجم مدفوع می توانند یبوست را درمان نمایند.
  • مصرف مایعات : قرار دادن مایعات و آب به شدت در درمان یبوست موثر است و مصرف آن برای بیمارانی که به تازگی درمان خود را انجام داده اند توصیه می شود.
  • فعالیت بدنی :  یکی از راهکارهای درمان یبوست و نیز جلوگیری از عود مجدد هموروئید افزایش فعالیت بدنی و انجام ورزشهای سبک است که می تواند به درمان شما کمک نماید.
  • رعایت بهداشت : حفظ بهداشت می تواند به درمان شما اثر گذار باشد و از عود و عفونت بیماری جلوگیری نماید.
  • حمام سیتز : این روش درمانی شامل نشستن در لگن آب گرم برای مدت 15 دقیقه در سه نوبت می باشد. این کار به افزایش گردش خون در این ناحیه و درمان سریع تر کمک می نماید.
  • دارو : لازم است بعد از درمان تمامی دستورهای پزشک را رعایت نمایید، و مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک که در جلوگیری از درد و عفونت تاثیرگذار است را فراموش نکنید.


:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

نفخ مشکل شایعی است که بسیاری از افراد در برخی از مراحل زندگی خود دچار آن می شوند. نفخ شکم در اثر افزایش میزان گاز در روده ها ایجاد می شود، و اینکه چطور اتساع روده موجب نفخ می شود، هنوز به طور کامل مشخص نشده است. یکی از علل مهم نفخ مصرف غذاهای بیش از اندازه چرب است که تخلیه روده را با تاخیر مواجه  کرده و موجب نفخ شکم می شود.

 

بیشتر بخوانید:

البته شدت این مشکل در افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر شدید تر است زیرا که روده این افراد به شدت به نفخ و یا اتساع حساس بوده و حتی مقداری گاز طبیعی در روده نیز برای آنها مشکل ساز است. همچنین در این افراد حرکات دستگاه گوارش نظم نداشته و همین امر موجب می شود، محتویات گوارش به سمت پایین هدایت نشوند در نتیجه مشکلات گوارشی نظیر نفخ را بیشتر از دیگران تجربه  می کنند.

نشانه نفخ شکم

یکی از نشانه های نفخ شکم، اتساع آن است. اتساع شکم به علت شل شدن عضلات شکمی و به طور طبیعی جهت تسکین ناراحتی فرد روی می دهد. البته راهکار از بین بردن اتساع شکم دراز کشیدن و منقبض نمودن عضلات شکمی است.

علت نفخ

از آنجایی که درمان نفخ شکم مشکل است، بهترین راهکار برای این موضوع جلوگیری از نفخ یا شناخت علل ایجاد نفخ است. یکی از علل شایع نفخ مصرف غذاهای پر فیبر است، البته در برخی افراد این غذاها، به علت جذب آب درون روده، موجب کاهش سرعت اتساع روده شده و از حرکات نامنظم روده که موجب نفخ شکم می شود، جلوگیری به عمل می آید. یکی دیگر از علل مهم که عاملی برای نفخ شکم است، استرس و اضطراب است که با نامنظم شدن حرکات روده و نفخ در ارتباط است. البته در برخی موارد نفخ مداوم شکم از علائم بیماری های خاصی مانند کرون و حتی تومورهای روده بزرگ است و فرد همراه با نفخ علائم دیگری را نیز تجربه می کند، از همین جهت لازم است برای بررسی های بیشتر با پزشک مشورت نمایید.

درمان نفخ شکم

یوگا

برای درمان نفخ، لازم است در مرحله اول فرد مصرف غذاهای نفاخ نظیر حبوبات را کاهش دهد. برخی از افراد با مصرف زغال چوب فعال شده یا داروهایی که حاوی سایمتیکون هستند، احساس بهبودی می کنند. چند راهکار سریع برای درمان نفخ شکم به این شرح است :

  • پیاده روی : فعالیت فیزیکی می تواند به نظم دادن به حرکات روده و نیز خروج گاز اضافی از بدن کمک نماید.
  • یوگا : برخی از حرکات یوگا عضلات روده را به گونه ای تنظیم می کند که گاز اضافی از روده خارج شده و نفخ شکم کاهش یابد.
  • قرص نعناع : مصرف این قرص در رفع سوء هاضمه موثر باشد. این قرص با آرام کردن ماهیچه های روده موجب حرکات موثر تر گاز و مدفوع در روده ها می شود. افرادی که سوزش سردل دارند نباید از این قرص استفاده کنند.
  • ماساژ شکم : ماساژ روده می تواند به بهبود حرکات روده کمک نماید. برای ماساژ مراحل زیر را دنبال کنید.
  1. دست‌ را بالای استخوان خاصره سمت راست قرار دهید.
  2. با فشار کم حرکات دایره ای را ایجاد کنید و طرف راست قفسه سینه ناحیه شکمی حرکت کنید.
  3. ماساژ باید از ناحیه بالای شکمی شروع و به سمت چپ قفسه سینه ختم شود.
  4. در آخر به سمت پایین و به طرف استخوان خاصره چپ حرکت کنید.
  5. در صورت احساس درد حرکات را متوقف نمایید.

غرغر شکم

صدای غرغر شکم ناشی از در هم آمیخته شدن،  محتویات مایع و گاز داخل روده، به علت انقباضات شدید روده ایجاد می شود. این حالت معمولاً ناشی از اضطراب، گرسنگی و یا ترس ناگهانی ایجاد می شود و در سندروم روده تحریک پذیر شایع تر است. همچنین صدای غرغر شکم ممکن است، ناشی از بیماری های روده نظیر کرون و یا انسداد روده ایجاد شود، که در این مورد علائم دیگری مخصوص به این بیماری ها نیز وجود خواهند داشت.



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

انگل کرمک شایع ترین بیماری انگلی است که شیوع بسیاری در میان کودکان دارد البته احتمال درگیری بزرگسالان با این بیماری نیز وجود دارد. علت این امر را می توان ارتباط نزدیک با کودکان عنوان نمود. این بیماری علائم خاصی ندارد و اغلب در محیط های شلوغ مانند مدارس از طریق تماس فیزیکی و یا تغذیه ای به دیگر کودکان منتقل می شود. طول این کرم بین ۲ تا ۱۳ میلی متر و قطر آن ۱ تا ۳ میلی متر است. این کرم اغلب در روده بزرگ اقامت می کند.

  • انتقال کرمک
  • درمان انگل کرمک

     

    بیشتر بخوانید:

    کرم ها پس از یک الی دو هفته بالغ می شوند و جفت گیری می کنند سپس  کرم نر از بین می رود. در این مرحله کرم ماده که بارور شده به سمترکتوم یا همان راست روده حرکت می کند تا شب ها وارد کانال و دهانه مقعد شده و در آنجا تخم ریزی کند و سپس خود از بین می رود. تخم های ریخته شده در طی ۶ ساعت جنین دار شده و برای ۲ الی ۳ هفته اجازه حیات می یابند. جنین کرم (لارو) خارج شده به طرف روده بزرگ میرود تا چرخه ذکر شده تکرار شود. این چرخه در حدود ۳ الی ۴ هفته ادامه دارد.

    انتقال کرمک

    در اغلب موارد تخم کرمک از طریق خوردن تخم کرم منتقل می شود. این انتقال می تواند با مصرف غذای آلوده و یا در دهان بردن دستان آلوده رخ دهد. این تخمک بسیار ریز است و امکان انتقال آن از طریق هوا وجود ندارد.

    جلوگیری از انتقال کرمک به دیگران

    برای جلوگیری از انتشار کرمک نکات زیر را به یاد داشته باشید :

    • از خارش مقعد اجتناب ورزید
    • ناخن های فرد مبتلا را کوتاه نگه دارید.
    • کلیه لباس ها و ملافه های بیمار را بشویید
    • پس از هر اجابت مزاج دست ها با آب و صابون بشویید.
    • نکات بهداشتی را رعایت نمایید.

    به یاد داشته باشید پس از ابتلا به این انگل مصونیت در برابر آن نداشته و هنوز هم احتمال انتقال آن وجود دارد.

    درمان انگل کرمک

    قبل از اقدام به درمان توجه داشته باشید؛ درمان این مشکل باید به صورت خانوادگی انجام گیرد زیرا که احتمال انتقال آن زیاد است.  همچنین برای درمان نیاز است که همه انواع کرم های احتمالی نظیر ژیاردیا و کرمک و آسکاریس و آمیب مورد درمان قرار گیرند. یکی از راهکارهای اصلی برای درمان انگل کرمک مصرف مترونیدازول در کنار مبندازول است، مبندازول قرص جویدنی است و نباید همراه با آب خورده شود. اغلب کودکان به علت مزه خوب این قرص آن را مصرف می کنند ولی اگر کودک شما از مصرف آن امتناع ورزید، می توانید قرص را پودر کرده و در آب و غذای کودک از آن استفاده نمایید. مصرف این قرص برای کودکان زیر ۲ سال ممنوع است. مهمترین داروهای خوراکی که برای درمان انگل کرمک کاربرد دارد به این شرح است :

    • مبندازول
    • البندازول
    • پیرانتل پاموات

    این دارو ها شامل دوز اولیه و ثانویه هستید و معمول در طول یک دوره سه هفته ای مصرف می شوند، همچنین در صورتی که درمان به صورت کلی انجام نشود، ممکن است مجدداً مصرف دارو تجویز شود. علاوه بر مصرف دارو خوراکی، در صورتی که کودک دچار خارش در ناحیه مقعد باشد، پزشک مصرف پماد و کرم هایی مخصوص را تجویز می کند.

    درمان خانگی کرمک

    علاوه بر روشهای ذکر شده رعایت بهداشت و پاکیزه نگه داشتن محیط زندگی به شدت در از بین رفتن این کرمک ها تاثیرگذار است. برای این منظور می توانید تا بهبودی کامل ملحفه ها و لباس زیر ها کودک را بجوشانید. همچنین شستن منظم و مرتب دستها با آب و صابون به از بین بردن این کرمک ها کمک می کند.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

 

درمان بواسیر با رابربند یکی دیگر ازروشهای بدون جراحی میباشد این شیوه درمانی برای بواسیرهای نوع 2 و 3 انجام می شود و نیازی به بیهوشی نیست و به صورت سرپایی درکمتر از 1ساعت قابل درمان است .در این شیوه از درمان بواسیر به وسیله ابزاری یکبار مصرف حلقه ای لاستیکی را به دور بالای ​بواسیر می اندازیم و این کار رفته رفته باعث می شود خون رسانی به بالشتک همورئید یا بواسیر قطع گردد و با گذشت 5 تا 10 روز بالشتک بواسیر سیاه شده و خود به خود می افتد استفاده از این روش بسیار مورد رضایت بیماران میباشد

 

 


:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

 

بعد از معاینات بالینی فرد بیمار توسط دکتر متخصص هموروئید یا بواسیر نسبت به شدت آن میتوان بیماری را به 4درجه تقسیم کرد:

 

درجه1: سیاهرگ های گشاد شده اما هرگز از مخرج بیرون نمی زنند و نشانه آن خونریزی می باشد.

درجه2: سیاهرگ های گشاد شده در زمان دفع مدفوع از مخرج بیرون می زنند اما با پایان دفع مدفوع ​مجددبه درون برمی گردند.
درجه 3: توده های هموروئیدی با دفع مخرج بیرون می گردند اما خودبه خود به درون بر نمی گردند بلکه باید آنها را با کمک دست به درون هدایت کرد.
درجه 4: توده های هموروئیدی حتی به کمک دست نیز به درون مخرج بر نمی گردند و همواره در خارج از مخرج هستند.​

 

دلایل ایجاد هموروئید یا بواسیر

 

البته لازم به ذکر است که دلیل و علت های اصلی پدیدار شدن بیماری بواسیر یا هموروئید در دست تحقیق و بررسی است اما عوامل متعددی در بروز وحتی حاد کردن بیماری بواسیر وجود دارد که عنوان های آن به شرح زیر است:

  1. داشتن یبوست مزمن وطولانی مدت.
  2. داشتن اسهال مزمن وطولانی مدت.
  3. فشار آوردن بیش از حد هنگام دفع مدفوع مخصوصا در دوران یبوست.
  4. از بین رفتن قوای جوانی و تحلیل رفتن توان عضلانی در سنین بالا.
  5. عوامل ارثی و ژنتیکی.
  6. بلند کردن اجسام سنگین که باعث فشار آوردن به سیاه رگهای مقعد یا راست روده میشود.
  7. کم تحرک بودن و نشستن های طولانی مدت.
  8. دوران بارداری و حتی فشار آوردن هنگام زایمان های طبیعی.
  9. بالا بودن فشار خون.
  10. رابطه جنسی ​مقعدی.
  11. ایجاد سرطان روده بزرگ.
  12. داشتن بیماری های کبدی.
  13. عدم استفاده از مواد غذایی پر فیبر و میوجات و سبزیجات.
  14. مصرف نکرن آب به صورت روزانه به مقدار لازم حداقل 8 لیوان.

این بیماری برای نخستین بار به وسیله بقراط پدر علم پزشکی Hemorrhoids به معنی خونریزی خوانده شد، ولی با توجه به اینکه خونریزی فقط در ۲۸ تا ۴۸ درصد بیماران دیده شده است، اصطلاح بواسیر یا هموروئید تنها شامل قسمتی از واقعیت مرتبط با این بیماری است.

منبع: http://www.darmancolorectal.com/



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

فیلم عمل بواسیر به خوبی نحوه عمل و درمان این عارضه را نمایان می کند.

نمایشگر ویدیو
 
 
00:00
 
00:42
 
 

هموروئیدكتومی

هموروئیدكتومی عمل جراحی سنتی برای برداشتن بواسیر میباشد. در حین عمل بواسیر شما تحت بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی قرار میگیرید تا متحمل درد نگردید.
در اطراف ناحیه ملتهب شكاف ایجاد می شود و ابتدا پزشك عروق محل را می بندد تا خونریزی نكنند و سپس توده را بر میدارد. محل جراحی و عمل بواسیر ممكن است بخیه زده شده و یا باز گذاشته شود و توسط گاز استریل پانسمان شود.
جراحی با تیغ اسكالپل انجام می شود و حداقل یک روز می بایست در بیمارستان بستری شوید.
روشی دیگر نیز وجود دارد كه در آن از دستگاه منگنه مخصوصی استفاده می شود كه بدون ایجاد شكاف بواسیر را برداشته و زخم را میبندد. به این روشهموروئیدوپكسی می گویند. افرادی كه تحت این عمل قرار می گیرند پس از عمل بواسیر درد كمتری نسبت به افرادی كه تحت عمل سنتی قرار گرفته اند احساس می كنند. باید بدانید که هزینه این عمل بیشتر است و احتمال عود كردن بواسیر در افرادی كه به این روش عمل میكنند بیش تر می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل
روش های درمان سریع و فوری درد بواسیر یا هموروئید

درمان بواسیر یا هموروئید معمولاً جزء موارد اورژانسی محسوب نمی شود، اما در صورتی که علائم این بیماری تشدید شود به گونه ای که سلامت فرد را به خطر اندازد و یا بیمار متحمل درد و سختی زیادی شود، نیاز به درمان فوری دارد. انتخاب روش درمان سریع و فوری بواسیر بستگی به نوع عارضه و میزان پیشرفت آن دارد که در ادامه به مهمترین روش های درمان سریع بواسیر می پردازیم :

 

درمان با لیزر

درمان بواسیر با لیزر سریع ترین و قطعی ترین روش درمان این بیماری است که اگر بواسیر در مراحل پیشرفته باشد و دچار بیرون زدگی شود، می توان با نظر پزشک از آن استفاده نمود. درمان هموروئید با لیزر بدون درد و خونریزی انجام می گیرد.

در فیلم عمل بواسیر هم به خوبی می توان نحوه عمل و درمان بواسیر با لیزر را مشاهده کرد.

درمان بواسیر با لیزر

درمان خانگی

درمان های خانگی بواسیر در صورتی می تواند به عنوان درمان سریع و فوری شناخته شود که بیماری در مراحل اولیه خود باشد. درمان خانگی بواسیر شامل استفاده از حمام سیتز ، کیسه آب یخ، مصرف فیبر و آب، ورزش و … می باشد.

درمان خانگی بواسیر

رابربند

درمان بواسیر با رابربند
درمان بواسیر با رابربند شامل بستن کش پلاستیکی در انتهای عروق بواسیری است در برخی موارد رابربند می تواند درمانی موثر برای بواسیر باشد. البته درمان بواسیر با رابربند همراه با درد بسیاری برای بیمار است.

بوتاکس

درمان بواسیر با بوتاکس

بوتاکس همان سم بوتولینوم است، این سم می تواند عضلات بدن را فلج نماید و به سرعت درد را بهبود ببخشد. البته تزریق سم بوتولینوم به عضله بدون عارضه نبوده و ممکن است موجب بی اختیاری در دفع گردد. این سم بیشتر بعد از جراحی هموروئیدکتومی کاربرد دارد.

هموروئیدكتومی

این روش همان جراحی سنتی بواسیر است که تحت بی حسی یا بی هوشی انجام می گیرد، هموروئیدکتومی تنها برای بواسیر های پیشرفته کاربرد داشته و نمی توان آن را به عنوان درمان سریع بواسیر به شمار آورد.  انجام عمل جراحی به جز در مواردی محدود صورت نمی گیرد زیرا همراه با درد و عوارض مختلفی است.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

زنان به سبب برخی دلایل که در ادامه ذکر می کنیم بیشتر در معرض ابتلا به بواسیر قرار دارند. نه اینکه این بیماری مختص زنان باشد ولی مطالعات نشان می دهد که زنان در برابر  بیماری هموروئید آسیب پذیرترند.

یکی از مواردی که باعث ایجاد و تشدید بیماری هموروئید می گردد دوران بارداری و زایمان است که جزء سخت ترین دوران های زندگی هر زنی به شمار می رود و با عوارض و مشکلات گوناگونی همراه است. در این دوران به دلیل چاقی و اضافه وزن فشارهای زیادی به نواحی تحتانی بدن و مقعد وارد می شود و اختلالات هورمونی سبب می شوند که مادر باردار بیشتر دچار یبوست شود. به همین دلیل بیشتر زنان باردار در دوران بارداری خود با بواسیر روبرو می شوند.

به طور کلی زنان به دلیل برخی تغییرات هورمونی در برابر ابتلا به یبوست آسیب پذیرترند و از همین رو احتمال بروز یبوست در آنان بسیار بیشتر است.

Female hemorrhoids

منبع 



:: بازدید از این مطلب : 601
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

امروزه در حوزه های مختلف پزشکی مطالعات زیادی پیرامون بواسیر صورت گرفته است و متخصص های زیادی درباره ی آن اظهار نظر می کنند. مجلات و دنیای مجازی پر شده است از تبلیغات درباره ی بواسیر و درمان قطعی بواسیر. طبیعی است که برای عده ی بسیار زیادی از افراد این پرسش ایجاد می شود که در زمان ابتلا به هموروئید به چه پزشکی مراجعه کنیم و تخصص آن پزشک باید در چه زمینه ای باشد؟

جراحانی که بالاترین مهارت و تخصص را در زمینه ی تشخیص، درمان و جراحی بیماری های مقعدی به خصوص جراحی هموروئید را دارند شامل تخصص های زیر می باشد:

  • متخصصان جراحی عمومی
  • متخصصان دستگاه گوارش

متخصصان و پزشکان کلینیک درمانی ونک لیزر از میان با تجربه ترین و حرفه ای ترین افراد جامعه ی پزشکی کشور انتخاب شده اند و با داشتن صدها مورد درمان موفق توانسته اند بالاترین میزان رضایت بیماران را در این زمینه کسب کنند. تمامی روش های درمانی مجموعه ی ونک لیزر مبتنی بر روش های نوین و پیشرفته ی پزشکی است و خدمات  لیزردرمانی بواسیر را در سطحی تخصصی به شما عزیزان ارائه می دهیم.

تیم تحقیقاتی این مجموعه تلاش کرده است تا برروی به روز ترین و پیشرفته ترین راه درمان بواسیرکه در اروپا و آمریکا مورد استفاده قرار میگیرد مطالعات جامعی انجام دهد و این متدها را در اختیار بیماران عزیزی که به مجموعه ی ما مراجعه می کنند قرار دهند. هدف ما درمان اصولی و صحیح بواسیر است.

درمان بواسیر زمانی اصولی است که :

  • بدون درد باشد.
  • بدون خونریزی باشد.
  • بدون عارضه و ایمن باشد.
  • سریع و کوتاه باشد.
  • بدون بازگشت مجدد بیماری باشد
  • منبع


:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

شقاق یا فیشر به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های مقعدی شناخته می شود . شقاق در اثر ایجاد ترک یا شکاف بر روی پوست یا جداره های اطراف ناحیه ی مقعد به وجود می آید . بسیاری از افراد این بیماری را با بیماری بواسیر یا همان هموروئید اشتباه می گیرند . اما شقاق بیماری کاملا جداگانه ای است و با بیماری بواسیر فرق دارد .این بیماری به سبب کشیدگی و فشار بیش از اندازه به پوست و جداره های دیواره ی مقعد به وجود می آید . در ادامه بیشتر در رابطه با این بیماری صحبت می کنیم :

شقاق یا فیشر چیست ؟

شقاق که با نام علمی فیشر مقعدی هم شناخته می شود از شایع ترین بیماری های مقعدی یا نشیمنگاه است . این بیماری در اثر ایجاد ترک بر روی پوست یا دیواره های ناحیه ی مقعد به وجود می آید . این ترک عمق و طول مشخصی دارد و ممکن است در ناحیه ی داخلی یا ناحیه ی خارجی مقعد رخ دهد . پوست ، دیواره ها و مخاط درونی ناحیه ی مقعد چنان که تحت فشار و کشش بیش از اندازه قرار بگیرد ممکن است دچار کشیدگی و پارگی شود . در نتیجه شقاق رخ می دهد .
این کشیدگی و فشار بیش از اندازه ممکن است در اثر یبوست ایجاد شود .هنگامی که شخص دچار یبوست شده است مدفوع او به شدت سفت و سخت است . به همین دلیل برای دفع مدفوع فشار بسیار زیادی به خود وارد می آورد که در نتیجه دیواره های مقعد دچار کشیدگی و از هم گسیختگی می شوند .
ترکی که ناشی از شقاق است اگر در ناحیه ی خارجی مقعد رخ دهد قابل مشاهده است .در بسیاری از مواقع پزشک با معاینه و مشاهده ی این ترک بیماری شقاق را تشخیص می دهد .
ترکی که بر روی پوست و دیواره های مقعد رخ می دهد ممکن است بسیار سطحی باشد ولی اگر تحت درمان قرار نگیرد می تواند عمیق تر شده و به بافت های زیرین خود نفوذ کند در نتیجه بافت های بیشتری دچار آسیب و از هم گسیختگی می شوند و فرد با خونریزی مواجه می شود .
عکس شقاق مقعدی

سن ابتلا به بیماری شقاق

بیماری شقاق ممکن است برای تمامی افراد در هر سنی رخ دهد . این بیماری به هیچ گروه سنی خاصی اختصاص ندارد و در کودکان هم دیده می شود. احتمال به وجود آمدن شقاق در زنان اندکی بیشتر از مردان است . این امر به دلیل بارداری و زایمان است. بارداری و زایمان از سخت ترین تجربه های زندگی یک زن است . فشاری که در اثر آن به نواحی تحتانی بدن از جمله مقعد وارد می شود باعث می گردد که پوست و بافت های این ناحیه تحت فشار و کشش شدید قرار بگیرند و شقاق رخ دهد .

علائم و نشانه های شقاق

بیماری شقاق آثار و علائم زیادی دارد . این بیماری در دسته ی بیماری های پر نشانه قرار دارد و تشخیص علائم و نشانه های آن به سادگی حتی توسط خود شخص امکان پذیر است . علائم و نشانه های شقاق تا حد زیادی با نشانه های سایر بیماری های مقعدی و گوارشی مشابه است . برخی از این بیماری ها مانند سرطان بسیار خطرناک اند بنابراین بهتر است برای تشخیص دقیق تر ، هنگام مشاهده ی هرگونه علامت و نشانه ی غیرعادی به پزشک مراجعه کنید .
به طور کلی علائم و نشانه های بیماری شقاق به شرح زیر است :

 

  • احساس درد در ناحیه ی مقعد به خصوص در زمان دفع مدفوع
  • خونریزی از مقعد
  • سوزش و خارش مقعد
  • وجود ترک و یا شکاف در ناحیه ی مقعد
  • وجود زائده ی کوچک در ناحیه ی مقعد که ناشی از زخم قدیمی است .
  • تب
  • سرخی مقعد
  • وجود ترشحات چرکی و عفونی

دلایل ایجاد شقاق

بیماری شقاق در اثر عوامل متعددی ایجاد می شود و عوامل زیادی در ایجاد آن نقش دارند . از مهم ترین این عوامل می توان به نوع سبک زندگی و تغذیه ی افراد اشاره کرد .
این دو عامل شامل فاکتورهای متعددی می شوند . البته عوامل دیگری هم به جز این دو عامل در ایجاد بیماری شقاق نقش دارند ولی از اصلی ترین عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • یبوست
  • اسهال مزمن
  • رابطه ی جنسی مقعد
  • چاقی و اضافه وزن
  • عدم تحرک کافی
  • زور زدن و نشستن طولانی مدت در توالت
  • نشستن و ایستادن های طولانی مدت
  • تمیز کردن مکرر مقعد با دستمال های زبر
  • تنگی دریچه ی مقعد
  • بارداری و زایمان سخت
  • سرطان روده
  • بیماری های مقاربتی
  • کرون روده
  • خاراندن بیش از اندازه ی مقعد که یک حرکت پاسخی به بیماری های انگلی روده است .

با نوشیدن آب فراوان در طول روز و مصرف کافی منابع غنی از فیبر مثل میوه ها و سبزیجات می توان از بروز یبوست تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرد . اسهال مزمن هم می تواند در بروز شقاق نقش داشته باشد. به طور کلی هر گونه تغییر در نوع مدفوع می تواند باعث ایجاد شقاق شود .
همچنین از دیگر عوامل مهمی که در ایجاد بیماری شقاق تاثیر دارند تنگی بیش از اندازه ی دریچه ی مقعد است . مقعد در حالت عادی به وسیله ی ماهیچه ها و عضلات مخصوصی کنترل می شود . این عضلات خاصیت ارتجاعی دارند تا در زمان عبور مدفوع صدمه ای رخ ندهد اما گاهی این دریچه ی عضلانی بیش از اندازه تنگ هستند ، به همین دلیل ممکن است در زمان اجابت مزاج دچار کشیدگی و پارگی شوند . این امر دلایل متعددی دارد ، می تواند در اثر عوارض ناشی از عمل جراحی مقعد باشد ، به مسائل ژنتیکی مربوط باشد و یا ناشی از بیماری های مقعد به وجود بیاید .

روش های پیشگیری از شقاق

با توجه به عواملی که در ایجاد بیماری شقاق نقش دارند ، بسیاری از این عوامل به وسیله ی رعایت نکته های ساده قابل اصلاح اند . شقاق از بیماری هایی است که با تغییر عادات تغذیه ای و سبک زندگی تا حد زیادی قابل کنترل و پیشگیری است . شقاق بیماری مهلک و کشنده ای نیست ولی اگر تحت درمان قرار نگیرد می تواند وارد مراحل پیشرفته تر شود و مشکلات ثانویه ی متعددی برای بیمار ایجاد نماید .
به همین دلیل با رعایت چند نکته ی ساده می توان از بروز آن به سادگی جلوگیری کرد. از مهم ترین این عوامل پیشگیری از ایجاد یبوست و نوع رژیم غذایی مصرفی فرد است . میزان تحرک فرد هم ارتباط مستقیمی با ایجاد شقاق دارد .
از جمله عوامل موثر در کنترل و پیشگیری بیماری شقاق به شرح زیر است :

  • مصرف 8 الی 9 لیوان آب در طول روز
  • انتخاب رژیم غذایی سرشار از منابع غنی فیبر مثل میوه ها و سبزیجات
  • انجام ورزش های روزانه و تحرک کافی
  • اجتناب از رابطه ی جنسی مقعدی
  • پرهیز از مصرف نوشیدنی های الکلی
  • پرهیز از مصرف دخانیات و مواد مخدر
  • پرهیز از نشستن ها و ایستادن های طولانی
  • پرهیز از زور زدن و نشستن های طولانی مدت در توالت
  • درمان سریع هرگونه یبوست یا اسهال به منظور جلوگیری از مزمن شدن آن
منبع: http://vanaklaser.ir/fissure/


:: برچسب‌ها: ونک لیزر , شقاق , درمان شقاق ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

بهترین دکتر (پزشک)متخصص بواسیر یا هموروئید

بواسیر یا هموروئید از شایع ترین بیماری هایی است که افراد زیادی در طول زندگی خود با آن مواجه می شوند. بیشتر افراد از مراجعه به پزشک و آغاز درمان بیماری خود خجالت می کشند و همین میتواند مشکل را بدتر کند. می دانیم معاینه ی مقعد برای هیچکسی خوشایند نیست ولی به هر صورت بواسیر به درمان احتیاج دارد. آغاز درمان بواسیر میتواند دغدغه های زیادی را برای بیماران ایجاد کند مثل اینکه بهترین پزشک متخصص بواسیر کیست؟

سخن گفتن ادعایی بیش نیست ولی تجربه نشان داده بهترین پزشک ها با کارنامه ی کاری شان به اثبات می رسند. انجام بیش از صد عمل موفقیت آمیز و بدون بازگشت بواسیر همراه با کسب بیشترین درصد رضایت بیماران شاید گواهی باشد بر تجربه و مهارت پزشک متخصصی که سالیان سال با کسب دانش و تجربه در کنار مطالعه و درمان بیماران کسب کرده است.  

برای درمان بواسیر به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

این سوال هم یکی دیگر از مهم ترین دغدغه های بیماران است. برای درمان بواسیر خود باید یه یک دکتر جراح عمومی که در تشخیص، درمان و جراحی بیماری بواسیر بالاترین تجربه و تخصص را دارد مراجعه نمایید.

کلینیک نوین  با هدف ازائه خدمات درمانی تخصصی در زمینه بیماریهای نشمین گاه که شامل : هموروئید, فیستول , شقاق , کیست مویی بیش از 2 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه تحت نظر جراح متخصص​ دکتر علیرضا زارعی متخصص بواسیر و هموروئید افتخار دارد تا کلیه خدمات درمانی و بهداشتی را در زمینه بیماری های کلون و رکتوم ( هموروئید یا بواسیر، فیستول [Laser fistula treatment] ، شقاق ، کیست مویی) را به هموطنان عزیز ارائه نماید. در کلینیک تخصصی نوین   از کاملترین و مطرح ترین تجهیزات و فناوری های نوین روز دنیا و از تجربه و تخصص 20ساله ایشان برای رضایت مندی شما به آنچه لیاقت و ایده آلتان است بهره گرفته ایم. از مهمترین ویژگی های این مجموعه که باعث متمایز شدن آن نسبت به سایر مراکز درمانی دیگر شده است استفاده از لیزر و تکنیک درمانی​ خاص​ جراح​ متخصص​ در درمان بیماریهای هموروئید یا بواسیر،شقاق، درمان فیستول با لیزر بدون بازگشت و عوارض ، کیست مویی می باشد که باعث رضایت مندی بیماران شده است، از سایر فعالیتهای دکتر زارعی  همکاری ایشان با سایر بیمارستان های دولتی و غیر دولتی و برخی از بیمارستانهای مناطق محروم جنوب کشور می توان اشاره کرد.

منابع برای مطالع بیشتر

http://www.namayesh.com/jody

https://jabeh.com/jody70

https://profiles.wordpress.org/darmancolorectal/

https://profiles.wordpress.org/sarina70/

https://issuu.com/golycolorectal

https://sites.google.com/site/medicinemagazinehemorrhoid/

https://sites.google.com/site/medicinemagazinehemorrhoid/healing-specialist-clinic

https://sites.google.com/site/medicinemagazinehemorrhoid/laser-fistula-treatment

https://www.codecademy.com/clinicnovin

http://www.affiliateportal.net/xoops/userinfo.php?uid=29252

https://about.me/mandy70

https://www.mixcloud.com/clinicnovin/

https://sarina70.hatenablog.com/entry/2018/08/18/204604

https://trello.com/mandy7010

https://docs.zoho.com/writer/open/8xcpv2bda9d1c1f694897bb37edd4b2eff56d

https://buddypress.org/members/sarina70/profile/

http://clinicnovin2018.bravesites.com/

http://www.pearltrees.com/clinicnovin

http://medicinemagazinehemorrhoid.blogspot.com/2018/08/blog-post_20.html

https://www.evernote.com/shard/s729/sh/ba89b5d3-aa55-48e7-9c12-2699a103a80b/f0b82ecafa677257fbbe9f36fd4ffe99#

https://speakerdeck.com/clinicnovin2018

 

http://hemorrhoid70.wikidot.com/blog:7

https://kinja.com/clinicnovin

https://www.plurk.com/clinic349

http://clinicnovin.jigsy.com/

https://soundcloud.com/user-853105452

https://soundcloud.com/user-853105452/hjpcmeojaspy

https://www.instapaper.com/read/1097505191

https://www.instapaper.com/read/1097505216

https://news.akhbarrasmi.com/news/13970530312539608/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%B7%D8%B9%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D9%82%D8%A7%D9%82-%D9%81%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%84-%D9%88-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%88%DB%8C%DB%8C/

https://www.intensedebate.com/people/goliorto

http://www.bookcrossing.com/mybookshelf/clinicnovin/

https://justpaste.it/4cdsj

http://sn.ras.ru/index.php/profile/1529

http://whazzup-u.com/profile/joodi

http://ssbsavannah.ning.com/profile/novinclinic

http://ssbsavannah.ning.com/profiles/blogs/6309576:BlogPost:683679

http://forum.odin.com/members/novin.193194/

https://www.tripadvisor.co.uk/members/78nadih

https://is.gd/tvB8LE

https://is.gd/6jelzn

https://water.weather.gov/ahps2/nwsexit.php?url=http://jarah.clinic/

https://water.weather.gov/ahps2/nwsexit.php?url=http://www.darmancolorectal.com/

http://wireless.fcc.gov/cgi-bin/wtbbye.pl?http://jarah.clinic/

http://wireless.fcc.gov/cgi-bin/wtbbye.pl?http://www.darmancolorectal.com/

http://cort.as/-9men

http://cort.as/-9mf4

http://msue.anr.msu.edu/?URL=http://jarah.clinic/





:: بازدید از این مطلب : 1716
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل
درمان های بواسیر یا هموروئید
لیزر
امروزه انواع مختلفی از لیزر در درمان هموروئید استفاده می‌شود. از جمله لیزرهای کم توان ؛مادون قرمز؛ لیزر دی‌اکسید کربن. لیزر دی‌اکسید کربن یا به اصلاح لیزر پرتوان یکی از بهترین و قطعی‌ترین روش‌های درمان بواسیر است. بدون درد و خون‌ریزی است و عوارض جراحی باز را ندارد.
سنتی
درمان سنتی معمولاً شامل رژیمی غنی از فیبر غذایی، نوشیدن مایعات به منظور حفظ میزان آب بدن، داروهای غیراستروئیدی ضد التهاب (NSAID)، حمام نشسته و استراحت می‌باشد.اگر تحریک ایجاد شده‌است نشستن داخل آب گرم (وان یا لگن آب گرم)sitz bath روزانه چند بار هر بار به مدت ده تا پانزده دقیقه به کاهش تورم کمک کرده و منطقه گرفتار را تسکین می‌دهد. نشستن در لگن (وان یا قصری) آب گرم در صورتی که به‌دنبال دفع پیخال (مدفوع) باشد، بیشترین اثر را خواهد داشت. نوشیدن مایعات بیشتر نشان می‌دهد که نتایج بهتری به دست می‌آید، و می‌توان با تغییرات رژیمی یا مصرف مکمل‌های فیبری نتایج بهتری گرفت. با این حال شواهد کمی وجود دارد که مزایای استفاده از حمام نشسته را نشان می‌دهد. در صورت استفاده باید هر بار به مدت ۱۵ دقیقه انجام شود.
اگرچه بسیاری داروهای شیافی و موضعی برای درمان بواسیر وجود دارد، اما شواهد اندکی برای تضمین استفاده از آن‌ها وجود دارد. داروهای حاوی استروئید را نباید بیش از ۱۴ روز استفاده نمود، زیرا ممکن است باعث نازک شدن پوست شود.اکثر داروها حاوی ترکیبی از عناصر فعال هستند. این عناصر شامل این موارد است: یک کرم محافظتی همچون وازلین یا اکسید روی یک داروی مسکن همچون لیدوکائین و یک منقبض‌کننده عروق همچون اپی‌نفرین می‌باشد. زردینه دارای فواید مشکوک و احتمالاً عوارضی جانبی هستند. علائم آن معمولاً پس از بارداری برطرف می‌شود؛ بنابراین درمان فعال را به بعد از زایمان موکول می‌کنند.
برای اطلاعات بیشتر درمورده این بیماری و بهترین روش درمان آن به وب سایت زیر مراجعه نمایید:

 



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

به زخم ناحيه مقعد شقاق گفته مي شود. شقاق حاد هنگامي اتفاق مي افتد كه عضله هاي مقعدي گرفتار اسپاسم گشته و ​نشانه هايي چون: مدفوع محكم و حجيم- اسهال هاي دراز مدت منجر به زخم شقاق مي ​گردند كه با سوزش و خارش و درد شديد موقع دفع مدفوع با رگه هاي خوني بر روي مدفوع ( خون در مدفوع ) و دستمال توالت همراه است.
علايم بيماري شقاق يا فيشر حاد
شقاق حاداگر از آغاز اين نشانه ها شش هفته گذشته باشد به آن شقاق حاد گفته مي شود. كه در خيلي از مواقع با درمان دارويي –درمان يبوست با ر‍‍ژيم پر فيبر و در مواقعي با ملين ها و در برخي مواقع اشخاص بيمار ميتلا به اسهال مزمن جلوگيري از اسهال و گرم نگه داشتن عضله هاي قسمت مقعد با هر روز 3 مرتبه به مدت زمان  15 دقيقه در لگن اب گرم نشستن قابل درمان است.
شقاق مزمنهمانگونه كه درمان شقاق با ليزر حاد گفته شد به زخم قسمت مقعد شقاق گفته مي شود اگر از آغاز بيماري هشت هفته سپري شود و درمان دارويي جلوي پيشروي بيماري را نگيرد شما به شقاق مزمن مبتلا هستيد.
علايم بيماري شقاق يا فيشر مزمن
شقاق مزمن همان اسپاسم عضله هاي مقعدي (اسفنكتر) است كه جلوي خون رساني به زخم قسمت مقعد مي شود كه باعث درمان درمان شقاق با ليزر نشدن و جوش خوردگي لبه هاي زخم با يكديگر شده و در مواقعي يك زائده گوشتي به اسم زائده نگهبان در ابتداي آن پديدار مي شود. در اين حالت احتياج به درمان شقاق با ليزر است كه مي توان در مطب پزشك به حالت سرپايي با بي حسي موضعي عمل شود و ديگر بيمار پس از عمل، دردي از ناحيه شقاق احساس نخواهد كرد.



:: برچسب‌ها: درمان شقاق , درمان شقاق با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

به پاره و زخمي شدن كناره هاي مقعد درمان شقاق گفته مي شود. اين زخم به صورت خطي در طول مقعد ظاهر مي گردد و به اين خاطر كه اين قسمت مقعد دريافت كننده هاي حسي بسياري را داراست يك حالت فوق العاده دردآوري را موجب مي گردد. كه نشانه هايي نظير يبوست - زايمان دفع مدفوع بزرگ و محكم و يا اسهال دراز مدت و نظاير آنها منجر به پديد آمدن شقاق يا فيشر مي گردد. به همين خاطر قسمتي از نشانه هاي آشگار شدن شقاق يا فيشر را در زير به صورت خلاصه مي آوريم تا موقع ظاهر شدن اين نشانه ها در اسرع وقت به پزشك متخصص مراجعه فرمائيد.


نشانه هاي بيماري شقاق يا فيشر1- دارا بودن درد در موقع دفع مدفوع
2-خون ريزي از ناحيه مقعد
3-خون ريزي موقع مدفوع ( خون در مدفوع )
4-سوزش و خارش قسمت مقعد
5-مشاهده رگه هاي خوني در روي مدفوع و يا دستمال توالت
6-دارا بودن درد و يا اسپاسم تا مدتها پس از دفع مدفوع
 در اكثر مواقع درمان شقاق ممكن است با بيهوشي فرد و يا به صورت بي حسي چه به صورت موضعي و چه به صورت نخاعي صورت گيرد. بسته به ميزان حاد بودن شقاق، بهترين روش براي درمان آن اتخاذ خواهد شد. در زير با انواع روش هاي درمان بيماري شقاق آشنا مي شويم.
درمان شقاق
درمان شقاق با ليزريكي از جديدترين روش هاي درمان بيماري شقاق (فيشر) ليزر مي باشد. كار اين روش به اين صورت است كه با استفاده از ​اسفنكتر داخلي(عضلات مدور در انتهاي مقعد) قطع مي شود و زائده پوستي نيز جدا مي شود. به طور كلي اين روش بر ساير روش هاي درمان بيماري شقاق برتري دارد. از جمله مزاياي درمان شقاق با ليزر نسبت به ساير روش ها مي توان به موارد زير اشاره كرد:
عدم نياز به بيهوشيكاهش درد بلافاصله پس از درمانجلوگيري از بروز عفونتدرمان ساير بيماريهاي مقعد به طور همزمانسرپايي بودن و سرعت در انجام عملنداشتن خون ريزي بخيه و پانسمانعدم وجود دردنداشتن دوران نقاهتعدم بازگشت بيماري و تضميني بودن آننداشتن عوارضي چون بي اختياري و ...
درمان شقاق با روش اسفنكتروتومي جانبي-داخلياين روش يكي از مؤثرترين روش هاي درمان بيماري شقاق مي باشد. 90% از بيماراني كه با اين روش عمل مي شوند، سلامت خود را باز مي يابند و پس از دو روز مي توانند به زندگي عادي خود بازگردند.
درصد پاييني از افراد پس از درمان با اين روش مجدداً به پزشك مراجعه مي كنند و بيماري آنها پس از مدت كوتاهي عود مي كند. در اين صورت بيمار را بايد از جنبه هاي ديگري چون سرطان ناحيه مقعد و بيماري كرون نيز بررسي نمود.
در اين روش قسمت سطحي اسفنكتر مقعد را با تيغ جراحي برش مي زنند. با وجود تاثيرگذاري بالاي اين روش در درمان بيماري شقاق، بايد به اين نكته نيز اشاره كرد كه در صورت عدم تواناي پزشك اين روش داراي عوارض غيرقابل بازگشتي مي باشد. از جمله اين عوارض مي توان به عدم كنترل در خروج گاز و نشت مواد مدفوعي اشاره كرد و چون اسفنكتر داخلي مسئول كنترل مدفوع در زمان استراحت فرد است، هرنوع آسيب به اين بخش سبب ايجاد بي اختياري مي گردد. اين بي اختياري براي بيمار بسيار آزار دهنده است.درمان شقاق به وسيله بوتاكسهنگامي كه بيمار به شقاق مبتلا است، عضلات مقعد او دچار اسپاسم و گرفتگي مي شود. يكي از روش هاي درمان شقاقهنگامي كه اين بيماري در ابتداي مراحل خود مي باشد، تزريق بوتاكس است.
بوتاكس نوعي سم به نام بوتولينوم مي باشد كه باعث فلج شدن موقتي عضلات يك ناحيه خاص از بدن بين 3 تا 6 ماه ميگردد. با اين روش كه به صورت سرپايي انجام مي شود، بوتاكس را به عضلات مقعد بيمار تزريق مي كنند و عضلات مقعد اصطلاحا بي حس يا فلج مي شود و در نتيجه آن اسپاسم، فشار و تنگي مقعد برطرف مي شود و با گذشت زمان فرد هنگام دفع مزاج درد را حس نمي كند و فشاري بر انتهاي روده نيز بوجود نمي آيد و به مرور زمان زخم ايجاد شده نيز درمان ميگردد.
همانطور كه اشاره شد تاثير بوتاكس بين 3 تا 6 ماه مي باشد و درصورتيكه فرد بصورت دائم مشكل تنگي و اسپاسم عضلات مقعد را داشته باشد ممكن است بعد از بين رفتن تاثير بوتاكس مجدد علائم اين بيماري را مشاهده كند كه در اين صورت مي بايست با پزشك خود جهت درمان دائم بيماري مشورت كند.



:: برچسب‌ها: درمان شقاق , درمان شقاق با لیزر ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

بواسیر سیاهرگ های آماس کرده هستند که در بخش انتهایی راست روده و مقعد ایجاد میشوند. گاهی دیواره این رگ های خونی انقدر نازک میشود که متورم شده و به ویژه در زمان دفع دچار خارش میگردند.

تصویر انتهای روده بزرگ و بواسیر داخلی و خارجی

تصویر انتهای روده بزرگ و بواسیر داخلی و خارجی

بواسیر (هموروئید) یکی از دلایل عمده خونریزی راست روده هستند، به ندرت خطرناکند و معمولا در چند هفته از بین میروند. اما حتما برای اطمینان به پزشک خود مراجعه نمایید . همچنین برای درمان بواسیر هایی که از بین نمیروند و یا دردناک هستند می بایست به پزشک مراجعه کرد.

علائم هموروئید
  • احساس ناراحتی ، خارش و یا درد در ناحیه مقعد
  • خونریزی به هنگام مدفوع
  • وجود برآمدگی هایی را در ناحیه مقعد

زمان مناسب برای مراجعه به پزشک

حتی اگر فکر میکنید که خونریزی به خاطر بواسیر است (بواسیر خونی) حتما به پزشک خود مراجعه کنید چرا که این اتفاق دلایل دیگری مانند پولیپ روده بزرگ ، کولیتیس ( آماس روده بزرگ ) ، التهاب مزمن بخش زیرین روده کوچک و تمام روده بزرگ ، دیورتیکول و یا سرطان باشد.
شقاق مقعدی همچنین دردناک بوده و باعث خونریزی میشود ، از همین رو بهتر است که هرچه سریعتر برای تشخیص درست و درمان به پزشک مراجعه نمایید .
چنانچه بواسیرتان خیلی دردناک بوده و یا پس از مدتی رفع نشد به پزشک خود اطلاع دهید. پزشک ناحیه مقعد را مشاهده کرده و با انگشت و یا وسایل مخصوص داخل آن را معاینه می نماید. آنوسکوپ یک وسیله میان تهی و دارای چراغ قوه است که به پزشک کمک میکند تا بخش پایینی راست روده را مشاهده کند.
پروکتوسکوپ نیز همانند آناسکوپ عمل میکند با این تفاوت که به پزشک اجازه میدهد تا بخش بیشتری از راست روده را مشاهده کند. برای تشخیص بواسیر های داخلی و یا مشکلات دیگری که منجر به خونریزی میشوند به روش های دیگری نیز نیاز است. سیگموئیدوسکوپ بخش پایینی روده بزرگ  و کولونسکوپ تمام روده بزرگ را نمایش میدهد. هر دو دارای یک لوله انعطاف پذیر و چراغ دار هستند که وارد راست روده میشود و عکس رادیوگراف نیز نمایی کلی از داخل روده بزرگ به ما می دهد .

بواسیر داخلی و خارجی

بواسیر داخلی متورم شدن رگ های درون کانال مقعدی  می باشند و بواسیر خارجی در اطراف دهانه مقعد ایجاد می گردد. ممکن است هر دو حالت همزمان تشکیل شوند.

تصویر بواسیر(هموروئید) داخلی و خارجی

بواسیر(هموروئید)داخلی و خارجی

انواع بواسیر (هموروئید) داخلی درجه یک تا چهار

تصویر بواسیر(هموروئید) درجه 1

تصویر بالا بواسیر داخلی درجه یک می باشد که به هنگام تحرکات روده به درون کانال مقعدی صعود میکند.

 

تصویر بواسیر یا هموروئید درجه دو

تصویر فوق بواسیر داخلی درجه دو است که به هنگام حرکات روده از مقعد خارج می شود و سپس دوباره به داخل باز می گردد.

 

تصویر هموروئید یا بواسیر درجه سه و چهار

تصویر بالا نیز بواسیر درجه سه و چهار را نشان می دهد. بواسیر درجه سه به هنگام حرکات روده از مقعد خارج می شود و می بایست با انگشت به داخل برگردانده شود . بواسیر داخلی درجه چهار به طور کلی از سوراخ مقعد بیرون است.

 

بواسیرهای خارجی در زیر پوست و اطراف ناحیه مقعد قرار دارند و به دلیل وجود اعصاب زیاد در این ناحیه علاوه بر خونریزی دردناک هم هستند.
گاهی بواسیرهای متورم بزرگتر شده و از اسفنگر مقعدی بیرون میزنند . در این حالت ممکن است بتوان آنها را به شکل برآمدگی های پر از آب صورتی مشاهده کرد و به هنگام دفع دردناکتر میشوند .
بواسیرها معمولا به داخل باز میگردند در غیر این صورت حتی میتوان آن ها را به آرامی به داخل فشار داد.
در بواسیر خارجی ممکن است لخته خون ایجاد شده و رنگ آن به بنفش یا آبی تغییر پیدا کند که به آن ترومبوز گفته میشود که برای فرد بیمار بسیار دردناک بوده و ممکن است احساس خارش شدید به همراه داشته باشد. حتی پس از رفع لختگی ممکن است کمی پوست اضافه باقی بماند که احساس خارش در این ناحیه ناگزیر خواهد بود.

علل

می توان گفت که این بیماری ارثی است و افردی که سابقه این عارضه در خانواده آنها دیده شده باشد بیشتر مستعد این بیماری هستند.
فشار زیاد به ناحیه پایینی راست روده به دلیل چاقی یا بارداری و یا بلند کردن یا هل دادن اجرام به هنگام فعالیت های روده ممکن است بر جریان خون این قسمت تاثیر گذاشته و منجر به تورم رگ ها شود .
احتمال بروز این مشکل در افرادی که مدت زیادی می نشینند یا می ایستند بیشتر است .
نادیده گرفتن یبوست یا اسهال میتواند منجر به این عارضه گردد . عطسه . سرفه و استفراغ ممکن است باعث حاد تر شدن شرایط گردند .

پیشگیری

فیبر مصرف کنید . بهترین منبع فیبر ، سبزیجات، میوه ها ،جو ، آجیل ، دانه و حبوبات هستند .
آب بنوشید . از سفت شدن مدفوع جلوگیری میکند . میوه ها و سبزیجاتی که فیبر دارند نیز دارای آب هستند .
ورزش کنید . پیاده روی به مدت نیم ساعت در روز به جریان خون و حرکات روده کمک میکند .
منتظر نمانید.با توجه به شرایط پیش رو، از نگه داشتن مدفوع خودداری نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

برای درمان زخم مقعد هرچه زودتر اقدام شود موفقیت بیشتری در پی خواهد داشت، لذا توصیه می شود به محض اینکه دچار درد و سوزش در ناحیه مقعد شدید ، این اقدامات را انجام دهید:

علت اصلی ایجاد زخم مقعد یعنی یبوست را از بین ببرید، خوردن سبزی ها و میوه های فراوان و یک تا دو قاشق روغن زیتون در روز، و خوردن یک لیوان شیر یا آب ولرم در ابتدای روز می تواند برای رفع یبوست و پیشگیری از زخم مقعد به شما کمک کند.



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

کلیاتی در بواسیر (هموروئید ):
مقدمه :بطور کلی عموم بیماران ، هرمشکلی در ناحیه مقعد و حتی در اطراف آن نیز داشته باشند چه از خارش گرفته تا سرطان های پیشرفته را همگی جز هموروئید یا همان بواسیر میدانند .لذا بواسیر در نظر عامه مردم، طیف وسیعی از بیماریها اعم از خارش تا سرطان را شامل می گردد .

اما شایع ترین عللی که اکثر مردم بعنوان " بواسیر " نزد پزشک مراجعه میکنند شامل موارد زیرمیباشند :
1- بواسیر داخلی:( با علائم خونریزی بدون درد،بیرون زدگی توده بواسیری و گاهی خارش ودرد ).
2- بواسیر خارجی :(با علائم یک توده که در دور مقعد بوجود آمده و گاهی دچار درد و سوزش و التهاب وخونریزی نیز ممکنست بشود وبه تعداد یک تا چند عدد نیز ممکنست باشند) .

 



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

برای درمان زخم مقعد هرچه زودتر اقدام شود موفقیت بیشتری در پی خواهد داشت، لذا توصیه می شود به محض اینکه دچار درد و سوزش در ناحیه مقعد شدید ، این اقدامات را انجام دهید:علت اصلی ایجاد زخم مقعد یعنی یبوست را از بین ببرید، خوردن سبزی ها و میوه های فراوان و یک تا دو قاشق روغن زیتون در روز، و خوردن یک لیوان شیر یا آب ولرم در ابتدای روز می تواند برای رفع یبوست و پیشگیری از زخم مقعد به شما کمک کند.روزی ۲ باربه مدت ۱۰ دقیقه در لگن آب گرم بنشینید، آبی که به این منظور استفاده می کنید باید تمیز و گرم باشد ( در حدی که باعث سوختگی نشود) اما نیاز به ماده ضد عفونی یا جوشاندن آب نیست. پس از بلند شدن از لگن به آرامی خود را خشک نموده و از پمادی که پزشک تجویز می نماید به مقدار کم فقط در ناحیه ابتدای مقعد(نه داخل آن) استفاده نمایید. ( معمولا پماد تریامسینولون یا هیدروکورتیزون برای این مورد توصیه می شود.)از یک مسکن مانند استامینوفن برای کاهش درد زخم مقعد استفاده کنید زیرا درد شدید باعث گرفتگی عضله‌ی مقعد و تشدید زخم و شقاق مقعد می شود.برای پیشگیری از زخم مقعد از خوردن غذاهای محرک مانند فلفل، ادویه جات، چای غلیظ ، نسکافه و کاکائو خودداری نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

دلیل واقعی کیست مویی (سینوس پیلونیدال)هنوز مشخص نیست و فرضیه های مختلفی وجود دارد. برای مثال فرضیه ای میگوید این یک ناهنجاری جزئی مادرزادی بین کفل ها است و به همین خاطر بین افراد خانواده رخ میدهد. ناهنجاری در این بخش از پوست بخاطر این است که مو به جای بیرون آمدن به درون پوست رشد میکند.
فرضیه دیگر میگوید در اثر فشار یا اصطکاک پوست بین کفل ها , گودی یا فرورفتگی پیدا میکند و این خود مسئول فشرده شدن و رشد مو به درون و ایجاد کیسه یا غده ی چرکی میشود.

دلیل هرچه باشد , زمانیکه مو در پوست گیر کند باعث خارش و التهاب میشود. پوست ملتهب هم عفونت میکند و پس از مدتی عفونت دائمی و تکراری میشود. سپس عفونت منجر به سینوسی میشود که دارای قطعاتی از مو است.



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

فیستول مقعد یک کانال کوچک است که می تواند در میان پایان روده و پوست نزدیک مقعد گسترش یابد. فیستول مقعد می تواند باعث خونریزی و ترشح در هنگام عبور مدفوع شود و می تواند دردناک باشد فیستول مقعد می تواند بعد از عمل جراحی برای تخلیه آبسه مقعد بروز کند.فیستول مقعد شامل دهانه ای در اطراف مقعد می باشد که گهگاه از آن چرک خارج می شود. فیستول مقعدی باعث می شود که محتویات میکروبی داخل روده ی بزرگ از طریق مجرای مذکور، به زیر پوست راه پیدا کنند و هر چند مدت، باعث ایجاد عفونت یا ترشح یا آبسه یا ایجاد حالتی مثل جوش چرکی گردد که باعث درد و ترشح در ناحیه می شود و پس از تخلیه شدن ترشحات، درد فروکش می کند.در سراسر روده بزرگ و به ویژه در نزدیکی محل خروج مدفوع (مقعد)، غده هایی وجود دارند که مانند غده های عرق، مسئول ترشح موادی هستند که بسته به نوع مواد مترشحه، نقش خود را در تامین سلامت کلی بدن ایفا می کنند. دهانه ی این غده ها به داخل روده باز می شود و ترشحات آن ها از این طریق به داخل روده بزرگ تخلیه می گردد.



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

شقاق‌ مقعد عبارت‌ است‌ از پارگي‌ يا شكاف‌ در ناحيه‌ مقعد. اين‌ بيماري‌ در تمام‌ سنين‌ و حتي‌ در شيرخواران‌ نيز رخ‌ مي‌دهد. شقاق معمولا بدنبال یبوست و دفع یک مدفوع قطور و سفت و گاهی بدنبال اسهال شدید رخ می دهد . بندرت دخول از راه مقعد و یا بیماری کرون باعث شقاق می شود . شقاق توسط معاینه بالینی پزشک و مشاهده مقعد تشخیص داده می شود . بعد از بهبود از مرحله دردناک شدید دیدن روده بزرگ با کولونوسکوپی خصوصا در افراد بالای پنجاه سال و درمواردی که خونریزی داشته اند توصیه می شود .
شقاق اگربیشتر از شش هفته طول بکشد فرم مزمن نامیده می شود . شقاق باعث اسپاسم عضله اسفنکترمقعد می شود که علاوه برایجاد درد هنگام دفع کردن به علت تماس با مدفوع ، باعث کندی بهبود شقاق نیز می شود . دریک چهارم افراد درطول زندگی شقاق ایجاد می شود. شقاق ممکن است با درد ، خونریزی و احساس سوزش بعد از دفع مدفوع باشد . درد ممکن است چند دقیقه تاچند ساعت طول کشیده و علایم بعد از هر بار دفع تکرار شوند . در موارد مزمن خونریزی کم بوده یا متوقف می شود ولی درد ادامه دارد . ممکن است خارش یا سوزش مقعد نیز وجود داشته با شد .



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

تکنیک (SUT) چیست؟
در روش(SUT) دیگر نیازی به تیغ جراحی، بیهوشی، به جا ماندن اسکار، برش نبوده و هیچ گونه عوارضی نداشته ؛ مامی توانیم، به وسیله، دستگاههای تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین مجرب، برداشت و پیوند مو راتا 14000 هزار تار موی واقعی، که 3 برابر نسبت به روشهای قدیمی می باشد را انجام دهیم . همانطور که در عکس های قسمت گالری ملاحظه می کنید. در این تکنیک جدید شما شاهد خط رویش بسیار طبیعی و تراکم بسیار بالا هستید، تا جایی که هیچ کس قادر به تشخیص کاشت زنده و پیوند موی طبیعی شما نیست. دیگر مانند روش های سنتی (FIT) و (FUT) نیازی به جلسات مكرر، شاهد زمانه طولانی برداشت و كاشت مو و خستگی بیمار نمی باشیم. از جمله مزایای این تكنیك، بدون جراحی، خونریزی و درد، آن است شاهد هیچ گونه اسكاری چه در قسمت برداشت و چه در قسمت موهای كاشته شده نمی باشیم، در این متد می توانیم، تراكمی سه برابری نسبت به روش های سنتی (FIT) و (FUT) را انجام دهیم. كه کاشت14000تار مو را در یك جلسه شاهد هستیم، همچنین لازم بذكر است این تكنیك به روز ترین متد روز امریكا واروپا است. از مزایای این تكنیك طبیعی بودن خط رویش، مهندسی آن توسط تیم مجرب كاشت مو ، تراكم بالای مو در این روش، انجام آن در یك جلسه ومشاهده كردن موهای كاشته شده بعد از كاشت موی طبیعی كه بصورت یك سانتی است. همچنین در تكنیك كاشت موی (SUT ) پرطی و از بین رفتن فولیكولهای برداشت شده به صفر می رسند. زیرا طی یك فرآینده برداشت و فریز كردن فولیكولهای موی شخص تمامی برداشت سالم مانده و توسط متخصص بصورت بسیار ظریف و با دقت بالایی در محل مورد نیاز پیوند داده می شوند، پس از انجام کاشت مو، توسط دستگاهای لیزری این مرکز، تحریک و رشد سریع مو، تقویت ورشد مجدد مو ها شخص را نیز شاهد هستیم تكنیك (SUT ) موفق ترین روش کاشت مو بوده، واندازه تراكم مورد نیاز ، توضیح داده شده توسط مشاورین این مركز با نرم افزارهای خاص به بیمار نشان داده می شود. شما عزیزان میتوانید عكس های قبل و بعد بیماران این مركز را در قسمت گالری (SUT) دیده، تفاوت این متد رابا دیگر متدهای رایج مقایسه نمایدو تحولی در امر كاشت موی زنده و قابل رشد را كاملاً حس كنید.

معمولا در یک جلسه چند تار مو می‌توان کاشت؟ هر چه تراکم میزان موهای پشت سر شخص بیشتر باشد، تعداد واحدهای فولیکول مو نیز بیشتر می‌شود. ممکن است مویی که از پشت سر برداشته می‌شود تک دانه و یا چند دانه‌ای باشد.

 

vanak.clinic /کاشت-موی-sut/



:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

کاشت ابرو با تکنیک جدید(SUT)

در این روش ما کاملا به شما این اطمینان را می دهیم. در یک جلسه و با روشی کاملا بدون درد وعوارض جانبی کاشت مو را انجام می دهیم، که همانطور که در عکس های قسمت گالری کاشت ابرو شاهد آن هستید ما می توانیم کاشت ابروی شما را در یک جلسه و کاملا بدون کوتاهی موها و زیر نظر متخصصین مجرب پوست و مو که با ظاهری بسیار طبیعی و خواب و مدل دلخواه شما می باشد انجام دهیم . توجه داشته باشید، این روش کاملا معتبر و دارای ضمانت است.( نکته: برای کسانی که قبلا ابروهای خود را تاتو کرده اند، اگر بر روی آن مدل بخواهند کاشت ابرو کنند، نیازی به پاک کردن تاتوی خود ندارند.) ظرافت این تکنیک به قدری است که ما قادر هستیم، کاشت مژه را برای اولین بار در ایران به طور طبیعی، وبا ظاهری بسیار زیبا انجام دهیم.

عوارض کاشت ابروبا تکنیک های رایج( FUT)

در این روش مراجعه کننده کلینیک کاشت ابرو با درد و بجا ماندن اسکار در پشت سر وشاهد تورم و کبودی و درد شدید در قسمت ابروها و چشمها می باشد. که پس از طی کردن دوره شش ماهه، رشد ابروها کامل می شود. شاهد رشد موهای ضخیم ونامنظم بوده، وهمچنین ظاهره غیره طبیعی ابرو را مشاهده می کنیم، که اطرافیان شخص متوجه کاشت ابروی او شده که در نهایت اثرات جبران ناپذیری را دنبال دارد.

همچنین ما این اطمینان را به شما میدهیم که کاشت ابرو به روش SUT هیچ کدام یک از این عوارض را ندارد و در یک جلسه و کاملا بدون کوتاهی موها و زیر نظر متخصصین مجرب پوست و مو که با ظاهری بسیار طبیعی و خواب و مدل دلخواه شما می باشد

 

/کاشت-ابرو/vanak.clinic 



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

تکنیک BHT چیست؟

در این قسمت اطلاعات پایه ای و الفبایی کاشت مو به روش BHT را برای شما عزیزان شرح میدهیم.

کاشت مو به روش BHT یکی از روش هایی است که نیاز به دقت و ظرافت دارد زیرا در مواقع لزوم و ضروری از این روش کاشت مو استفاده میکنند

بطور کلی:

BHT مخفف عبارت body hair trans است که در پارسی آنرا برداشت مو از بدن ترجمه می کنند.

در روشهای کاشت مو مهمترین رکن دارا بودن بانک موی مناسب است یعنی فردی که تمایل به کاشت مو دارد باید بانک موی کافی و مناسبی داشته باشد که بتوان از موهای پشت سر موها را برداشت کرد و در نواحی که ریزش مو رخ داده است کاشت مو را انجام داد ولی در برخی از موارد پیش می آید که فرد بانک موی ناکافی و یا ضعیفی دارد و تقریبا انجام برداشت از نواحی پشت سر وی امکان پذیر نیست یا اینکه نتیجه دلخواه به ثمر نمیرسد در این مواقع برای پر کردن موها و رسیدن به تعداد تار موی ممکنه از سایر نقاط تنه یا بدن مانند : نواحی اطراف قفسه سینه ، کتف ، ران و کمر را با ابزاری مخصوص برداشت می کنند و آنها را لا به لای موهای کاشته شده می کارند .

شایان ذکر است که برای انجام کاشت مو به روش BHT باید فرد شرایط انجام این روش را دارا باشد .

 

vanak.clinic /کاشت-موی-bht/



:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

کاشت مژه با تکنیک جدیدSUT :
این تکنیک در کلینیک کاملا تخصصی و مجهز با دستگاهای تمام اتوماتیک که زیر نظر متخصصین مجرب این مرکزبوده انجام میشود.

این متد تحولی نورا در پیوند مژه طبیعی و قابل رشد که با ظرافتی فوق العاده و خواب وهمانند رویش مژه طبیعی میباشد را انجام پذیر کرده است.

همچنین میشود از مزایای این تکنیک گفت

که دیگر نیازی به کوتاهی مو های شخص نبوده - همچنین شما عزیزان رویت مژه های کاشته شده خود و تراکم ان را در همان روز کاشت شاهد هستید زیرا با این تکنیک میتوانیم مژه را تا بلندی 2 سانتی متری پیوند زنیم .

نکته:لازم بذکراست که این تکنیک کاملا قابل رشد بوده و براي اولين بار در ايران كاشت مژه قابل رشد با اين كيفيت حتي براي افرادي كه از مژهاي كم تراكم خود رنج ميبرند هم انجام ميشود .

 

vanak.clinic /کاشت-مژه/



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

مو، زیبایی، ریزش مو، درمان ریزش مو این پرسش بعدی مانند این که چگونه برای جلوگیری از ریزش مو و یا پیوند مو چه طبیعی است؟ کلمات که شاید ذهن شما را بیش از حد شلوغ است. بسیاری از مردم در اطراف ما یا ممکن است ما مو Sbhman با یک نگاه به آینه از دست دادن و شروع به Rfthman. چگونه دوباره به زیبایی سابق من باز گردم؟ اگر هزینه های تکراری برای دارو، شامپو و راه هایی برای جلوگیری از ریزش مو توضیحات زیر خسته ممکن است کمک به شما برای تصمیم گیری برای پیوند مو طبیعی است.


معرفی تاریخچه کاشت مو


عملیات در کنار منبع اصلی خون به بافت پوست سر به منطقه طاس و کاشته شده است.

نیویورک توانست به نام روز نورمن Anrysh با استفاده از گرافت رایگان در بیماران مبتلا به طاسی الگوی مردانه تست شده است.

نکته قابل توجه در این بود که آن باعث پیوند مو جدید در منطقه که محل اولیه خود به همان اندازه بوده است و دارای رشد قابل توجهی کاشته.

زیر از لینک Rghb موی طبیعی و مو طبیعی کم بود.

ویلیام راسمن دکتر به طور همزمان در شمال امریکا و ایالات متحده هزاران Mykrvgraft مورد استفاده در یک جلسه درمانی است که نشان دهنده تمام پیوند مو طبیعی سرعت بخشیدن به پیشرفت در جهان است.

پیوند واحد مو فولیکولی، به دنبال شروع به شکل گرفتن، و گرافت و اندازه شکاف کوچکتر شد. این پیوند کوچکتر، جراحان اجازه می دهد تا گرافت واحد فولیکولی در منطقه پذیرای هستند. پس از موفقیت توجه بیشتر به طیف این تمرکز گرافت جراحی امر کاشته به دست آورد

 

چرا کاشت مو در کلینیک ستاره

 

در کلینیک ستاره یکی از بهترین تیم‌های کاشت مو را داریم که زیر نظر متخصصین پوست و موی مجرب کار کاشت مو و ابرو را انجام می‌دهند.کلینیک ستاره با هدف ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر،‌ اقدام به راه‌اندازی و تجهیز مرکز لیزر سان‌آی نموده است.
علت تمایز کلینیک ستاره با دیگ کلینیک ها:

صداقت، کیفیت، نتیجه اولین دلیل انتخاب مشتریان این مرکز می باشد.
طبیعی ترین خط رویش مو در مرکز تخصصصی زیبایی و کاشت موی ستاره بوجود می آید.
کاشت مو عمل زیبایی است و متاسفانه بیمه ها هزینه آن را پوشش نمی دهند. کاشت مو در کلینیک موی ستاره با هزینه بسیار مناسب و با ارائه ضمانت نامه کتبی انجام می شود.
در کلینیک ستاره بیماران در طول عمل درد یا ناراحتی ندارند.
باعث افتخار ماست که بیماران از شهرهای مختلف ایران و کشورهای همسایه برای کاشت مو به کلینیک ستاره مراجعه می نمایند. این مرکز توسط افرادی معرفی می شود که قبلا کاشت مو کرده اند و از نتیجه عمل راضی هستند
کاشت موی طبیعی تنها راه حل موفقیت آمیز برای درمان دائمی طاسی سر است

 

/کاشت-مو/vanak.clinic



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

ده درصد از مو را آب تشکیل می‌دهد. اگر از میزان رطوبت مو کاسته شود، مو به‌طور طبیعی شروع به جذب آب می‌کند. داروهای مرطوب‌کننده به تنهایی نمی‌توانند آب ازدست‌رفته را به موها بازگردانند. راه‌حل مناسب، استفاده از اسیدهای چرب طبیعی است.
یکی از بهترین و غنی‌ترین گیاهان دارای اسیدهای چرب که می‌تواند رطوبت کافی را به موهای خشک بازگرداند زعفران است. پوست سر به‌طور طبیعی اسید چرب تولید می‌کند. شما نیز می‌توانید با چند اقدام ساده اسیدهای چرب طبیعی ازدست‌رفته را به مو بازگردانید.
چند قطره روغن زعفران را در کف دست بریزید و هر دو دست را به هم بمالید.
کف دست‌ها را به آرامی روی موهای خشک بمالید. در ابتدا نوک موهای خود را به این روغن آغشته کنید. مقدار چربی‌ای که در موهای شما نفوذ خواهد کرد. نامحسوس است، ولی تداوم این کار باعث بازگشت رطوبت ازدست‌رفته به موهای شما خواهد شد.

خشکی مو و درمان خانگی

۱- مایونز : نصف پیمانه مایونز را به موهای خود بزنید و مطمئن شوید از ریشه تا سر موهای خود را به آن آغشته کرده اید. موهای خود را ۱۵ دقیقه با حوله ای بپوشانید و اجازه دهید تا مایونز به طور کامل تمام موهای شما را مرطوب کند. سپس موهای خود را کاملا بشویید و شامپو بزنید.
۲- کره کاکائو : نصف پیمانه کره کاکائو را داخل ماکروفر گرم کنید و از ریشه تا انتهای مو را به آن آغشته کنید. اجازه دهید که کره کاکائو به مدت ۱۰ دقیقه بر روی موهای شما بماند. سپس موهای خود را بشویید و شامپو بزنید.
۳- زرده تخم مرغ : دو عدد زرده تخم مرغ را خوب به هم بزنید و موهای خود را کاملا به آن آغشته کنید. اجازه دهید تا کاملا زرده تخم مرغ به خرد موهای شما برود و آن را نرم کند. این کار را برای مدت ۲۰ دقیقه انجام دهید. سپس موهای خود را کاملا بشوید و شامپو بزنید.
۴- روغن : سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و روغن آواکادو و روغن آفتابگردان را درون ظرف دربسته ای قرار دهید و آن را در ظرف آب جوش برای مدت ۲ دقیقه قراردهید تا گرم شود. سپس آن را از آب جوش بیرون آورده و موهای خود را کاملا به آن آغشته کنید. یک دقیقه فرصت دهید تا روغن آن کاملا به خرد موها رفته و آن ها را نرم کند. سپس موهای خود را بشویید و شامپو بزنید.
برای رفع خشکی موها، یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری آبلیمو و عسل و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و این ترکیب را به سر خود بمالید و سپس بشویید
۵- آلوئه ورا: آلوئه ورا یک ماده مرطوب کننده برای موها به شمار می رود که می تواند سبب رشد موهای جدید شود. موهای خود را با نصف پیمانه از عصاره آلوئه ورا آغشته کنید و پس از چند دقیقه موهای خود را بشویید و شامپو بزنید.
۶- سرکه : سرکه سیب می تواند موهای آسیب دیده را ترمیم کند و میزان PH موهای شما را تنظیم کند. می توانید روزانه موهای خود را با محلولی شامل سرکه و روغن معطر بشویید تا PH موهای شما تنظیم شود.
۷- عسل و تخم مرغ : یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری آبلیمو و عسل و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و این ترکیب را به سر خود بمالید و آن را ماساژ دهید. سپس آن را بشویید و شامپو بزنید.

موهای بور

آب لیمو و آب گرم را با هم مخلوط کنید و برای شستشوی موهای بور از آن استفاده کنید. آب لیمو سبب درخشان و شفاف شدن موهای بور می شود.
روش دیگری که می توانید برای تقویت موهای بور از آن استفاده کنید این است که ماست و پنج قطره روغن اسطوخودوس و آب و بابونه را با هم ترکیب کنید و به موهای خود بمالید. این ترکیب باعث شفاف شدن موهایتان می شود.



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد