نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

 

درمان بواسیر با رابربند یکی دیگر ازروشهای بدون جراحی میباشد این شیوه درمانی برای بواسیرهای نوع 2 و 3 انجام می شود و نیازی به بیهوشی نیست و به صورت سرپایی درکمتر از 1ساعت قابل درمان است .در این شیوه از درمان بواسیر به وسیله ابزاری یکبار مصرف حلقه ای لاستیکی را به دور بالای ​بواسیر می اندازیم و این کار رفته رفته باعث می شود خون رسانی به بالشتک همورئید یا بواسیر قطع گردد و با گذشت 5 تا 10 روز بالشتک بواسیر سیاه شده و خود به خود می افتد استفاده از این روش بسیار مورد رضایت بیماران میباشد

 

 


:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

 

بعد از معاینات بالینی فرد بیمار توسط دکتر متخصص هموروئید یا بواسیر نسبت به شدت آن میتوان بیماری را به 4درجه تقسیم کرد:

 

درجه1: سیاهرگ های گشاد شده اما هرگز از مخرج بیرون نمی زنند و نشانه آن خونریزی می باشد.

درجه2: سیاهرگ های گشاد شده در زمان دفع مدفوع از مخرج بیرون می زنند اما با پایان دفع مدفوع ​مجددبه درون برمی گردند.
درجه 3: توده های هموروئیدی با دفع مخرج بیرون می گردند اما خودبه خود به درون بر نمی گردند بلکه باید آنها را با کمک دست به درون هدایت کرد.
درجه 4: توده های هموروئیدی حتی به کمک دست نیز به درون مخرج بر نمی گردند و همواره در خارج از مخرج هستند.​

 

دلایل ایجاد هموروئید یا بواسیر

 

البته لازم به ذکر است که دلیل و علت های اصلی پدیدار شدن بیماری بواسیر یا هموروئید در دست تحقیق و بررسی است اما عوامل متعددی در بروز وحتی حاد کردن بیماری بواسیر وجود دارد که عنوان های آن به شرح زیر است:

  1. داشتن یبوست مزمن وطولانی مدت.
  2. داشتن اسهال مزمن وطولانی مدت.
  3. فشار آوردن بیش از حد هنگام دفع مدفوع مخصوصا در دوران یبوست.
  4. از بین رفتن قوای جوانی و تحلیل رفتن توان عضلانی در سنین بالا.
  5. عوامل ارثی و ژنتیکی.
  6. بلند کردن اجسام سنگین که باعث فشار آوردن به سیاه رگهای مقعد یا راست روده میشود.
  7. کم تحرک بودن و نشستن های طولانی مدت.
  8. دوران بارداری و حتی فشار آوردن هنگام زایمان های طبیعی.
  9. بالا بودن فشار خون.
  10. رابطه جنسی ​مقعدی.
  11. ایجاد سرطان روده بزرگ.
  12. داشتن بیماری های کبدی.
  13. عدم استفاده از مواد غذایی پر فیبر و میوجات و سبزیجات.
  14. مصرف نکرن آب به صورت روزانه به مقدار لازم حداقل 8 لیوان.

این بیماری برای نخستین بار به وسیله بقراط پدر علم پزشکی Hemorrhoids به معنی خونریزی خوانده شد، ولی با توجه به اینکه خونریزی فقط در ۲۸ تا ۴۸ درصد بیماران دیده شده است، اصطلاح بواسیر یا هموروئید تنها شامل قسمتی از واقعیت مرتبط با این بیماری است.

منبع: http://www.darmancolorectal.com/



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

فیلم عمل بواسیر به خوبی نحوه عمل و درمان این عارضه را نمایان می کند.

نمایشگر ویدیو
 
 
00:00
 
00:42
 
 

هموروئیدكتومی

هموروئیدكتومی عمل جراحی سنتی برای برداشتن بواسیر میباشد. در حین عمل بواسیر شما تحت بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی قرار میگیرید تا متحمل درد نگردید.
در اطراف ناحیه ملتهب شكاف ایجاد می شود و ابتدا پزشك عروق محل را می بندد تا خونریزی نكنند و سپس توده را بر میدارد. محل جراحی و عمل بواسیر ممكن است بخیه زده شده و یا باز گذاشته شود و توسط گاز استریل پانسمان شود.
جراحی با تیغ اسكالپل انجام می شود و حداقل یک روز می بایست در بیمارستان بستری شوید.
روشی دیگر نیز وجود دارد كه در آن از دستگاه منگنه مخصوصی استفاده می شود كه بدون ایجاد شكاف بواسیر را برداشته و زخم را میبندد. به این روشهموروئیدوپكسی می گویند. افرادی كه تحت این عمل قرار می گیرند پس از عمل بواسیر درد كمتری نسبت به افرادی كه تحت عمل سنتی قرار گرفته اند احساس می كنند. باید بدانید که هزینه این عمل بیشتر است و احتمال عود كردن بواسیر در افرادی كه به این روش عمل میكنند بیش تر می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل
روش های درمان سریع و فوری درد بواسیر یا هموروئید

درمان بواسیر یا هموروئید معمولاً جزء موارد اورژانسی محسوب نمی شود، اما در صورتی که علائم این بیماری تشدید شود به گونه ای که سلامت فرد را به خطر اندازد و یا بیمار متحمل درد و سختی زیادی شود، نیاز به درمان فوری دارد. انتخاب روش درمان سریع و فوری بواسیر بستگی به نوع عارضه و میزان پیشرفت آن دارد که در ادامه به مهمترین روش های درمان سریع بواسیر می پردازیم :

 

درمان با لیزر

درمان بواسیر با لیزر سریع ترین و قطعی ترین روش درمان این بیماری است که اگر بواسیر در مراحل پیشرفته باشد و دچار بیرون زدگی شود، می توان با نظر پزشک از آن استفاده نمود. درمان هموروئید با لیزر بدون درد و خونریزی انجام می گیرد.

در فیلم عمل بواسیر هم به خوبی می توان نحوه عمل و درمان بواسیر با لیزر را مشاهده کرد.

درمان بواسیر با لیزر

درمان خانگی

درمان های خانگی بواسیر در صورتی می تواند به عنوان درمان سریع و فوری شناخته شود که بیماری در مراحل اولیه خود باشد. درمان خانگی بواسیر شامل استفاده از حمام سیتز ، کیسه آب یخ، مصرف فیبر و آب، ورزش و … می باشد.

درمان خانگی بواسیر

رابربند

درمان بواسیر با رابربند
درمان بواسیر با رابربند شامل بستن کش پلاستیکی در انتهای عروق بواسیری است در برخی موارد رابربند می تواند درمانی موثر برای بواسیر باشد. البته درمان بواسیر با رابربند همراه با درد بسیاری برای بیمار است.

بوتاکس

درمان بواسیر با بوتاکس

بوتاکس همان سم بوتولینوم است، این سم می تواند عضلات بدن را فلج نماید و به سرعت درد را بهبود ببخشد. البته تزریق سم بوتولینوم به عضله بدون عارضه نبوده و ممکن است موجب بی اختیاری در دفع گردد. این سم بیشتر بعد از جراحی هموروئیدکتومی کاربرد دارد.

هموروئیدكتومی

این روش همان جراحی سنتی بواسیر است که تحت بی حسی یا بی هوشی انجام می گیرد، هموروئیدکتومی تنها برای بواسیر های پیشرفته کاربرد داشته و نمی توان آن را به عنوان درمان سریع بواسیر به شمار آورد.  انجام عمل جراحی به جز در مواردی محدود صورت نمی گیرد زیرا همراه با درد و عوارض مختلفی است.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

زنان به سبب برخی دلایل که در ادامه ذکر می کنیم بیشتر در معرض ابتلا به بواسیر قرار دارند. نه اینکه این بیماری مختص زنان باشد ولی مطالعات نشان می دهد که زنان در برابر  بیماری هموروئید آسیب پذیرترند.

یکی از مواردی که باعث ایجاد و تشدید بیماری هموروئید می گردد دوران بارداری و زایمان است که جزء سخت ترین دوران های زندگی هر زنی به شمار می رود و با عوارض و مشکلات گوناگونی همراه است. در این دوران به دلیل چاقی و اضافه وزن فشارهای زیادی به نواحی تحتانی بدن و مقعد وارد می شود و اختلالات هورمونی سبب می شوند که مادر باردار بیشتر دچار یبوست شود. به همین دلیل بیشتر زنان باردار در دوران بارداری خود با بواسیر روبرو می شوند.

به طور کلی زنان به دلیل برخی تغییرات هورمونی در برابر ابتلا به یبوست آسیب پذیرترند و از همین رو احتمال بروز یبوست در آنان بسیار بیشتر است.

Female hemorrhoids

منبع 



:: بازدید از این مطلب : 600
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی پدرام اصل

امروزه در حوزه های مختلف پزشکی مطالعات زیادی پیرامون بواسیر صورت گرفته است و متخصص های زیادی درباره ی آن اظهار نظر می کنند. مجلات و دنیای مجازی پر شده است از تبلیغات درباره ی بواسیر و درمان قطعی بواسیر. طبیعی است که برای عده ی بسیار زیادی از افراد این پرسش ایجاد می شود که در زمان ابتلا به هموروئید به چه پزشکی مراجعه کنیم و تخصص آن پزشک باید در چه زمینه ای باشد؟

جراحانی که بالاترین مهارت و تخصص را در زمینه ی تشخیص، درمان و جراحی بیماری های مقعدی به خصوص جراحی هموروئید را دارند شامل تخصص های زیر می باشد:

  • متخصصان جراحی عمومی
  • متخصصان دستگاه گوارش

متخصصان و پزشکان کلینیک درمانی ونک لیزر از میان با تجربه ترین و حرفه ای ترین افراد جامعه ی پزشکی کشور انتخاب شده اند و با داشتن صدها مورد درمان موفق توانسته اند بالاترین میزان رضایت بیماران را در این زمینه کسب کنند. تمامی روش های درمانی مجموعه ی ونک لیزر مبتنی بر روش های نوین و پیشرفته ی پزشکی است و خدمات  لیزردرمانی بواسیر را در سطحی تخصصی به شما عزیزان ارائه می دهیم.

تیم تحقیقاتی این مجموعه تلاش کرده است تا برروی به روز ترین و پیشرفته ترین راه درمان بواسیرکه در اروپا و آمریکا مورد استفاده قرار میگیرد مطالعات جامعی انجام دهد و این متدها را در اختیار بیماران عزیزی که به مجموعه ی ما مراجعه می کنند قرار دهند. هدف ما درمان اصولی و صحیح بواسیر است.

درمان بواسیر زمانی اصولی است که :

  • بدون درد باشد.
  • بدون خونریزی باشد.
  • بدون عارضه و ایمن باشد.
  • سریع و کوتاه باشد.
  • بدون بازگشت مجدد بیماری باشد
  • منبع


:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()